کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو

>> دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو

دلایل ریزش ابرو چیست و درمان آن با کاشت ابرو به چه صورت می باشد؟  مقاله امروز ” کلینیک پوست و مو رز به دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو اختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا در مورد علت های ریزش ابرو، روش های درمان و مزیت های کاشت ابرو اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

ابروها هم مانند موهای سر، می توانند کم پشت بشوند و یا دیگر رشد نکنند. دلایل مختلفی برای عدم رشد و یا ریزش ابروها وجود دارد که در این مقاله می خواهیم آن ها را بررسی کنیم.

 

دلایل ریزش ابرو

 

اگر یکی از ابروها یا هر دو ابروهای شما، کم پشت شده است، ممکن است بخاطر عفونت، بیماری های پوستی، تغییرات هورمونی و یا تغییرات سیستم ایمنی باشد. کمبود مواد مغذی، آسیب های فیزیکی و یا استرس روحی و روانی هم می تواند باعث ریزش ابروها بشود.

وقتی دلیل اصلی ریزش ابروها فهمیده بشود، پزشک کاشت ابرو برای شما بهترین درمان را پیدا می کند تا ریزش ابروهایتان متوقف بشود.

کاشت ابرو

>> علت ریزش ابرو :

>>> آلوپسی یا طاسی منطقه ای ابرو: طاسی منطقه ای یک بیماری خود ایمنی است. سیستم ایمنی بدن، به اشتباه بخش هایی از بدن را به عنوان دشمن خود شناسایی می کند و به آن حمله می کند. طاسی منطقه ای، فولیکول های مو را مورد هدف خود قرار می دهد و باعث کاهش یا توقف رشد موها و ابروها می شود.

>>> طاسی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  1. طاسی منطقه ای که باعث ایجاد نقاط خالی و بدون مو در روی سر و ابروها می شود.
  2. طاسی کامل که در آن تمام موها و ابروهای بیمار ریزش پیدا می کند.
  3. طاسی جلوی سر که باعث ایجاد اسکارهایی در جلوی سر همراه با کچلی و ریزش ابروها می شود.

وقتی بیماری طاسی توسط پزشک کاشت ابرو کنترل شود، موها و ابروها می توانند دوباره رشد کنند. بیماری طاسی حتی روی ناخن های دست و ناخن های پا هم تاثیر می گذارد.

>>> کمبود مواد مغذی: بدن انسان به مواد مغذی مثل منابع انرژی زا (کربوهیدرات، پروتئین و چربی ها) ، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. بعضی از این مواد غذایی باعث تقویت و رشد ابروها می شوند؛

بنابراین کمبود هر یک از این مواد باعث ریزش موها و ابروها می شود. کمبود ویتامین A و زینک می تواند باعث کاهش رشد بافت های سلولی بشود و همچنین مانع تولید چربی پوست شود.

سایر مواد مغذی که کمبود آنها باعث ریزش ابرو می شود عبارتند از:

  1. بیوتین ( ویتامین B7 )
  2. ویتامین C (که در تولید کلاژن نقش مهمی دارد)
  3. آهن
  4. ویتامین E، B12 و D
  5. سیستئین
  6. امگا ۳ اسیدهای چرب

>>> اگزما: اگزما، التهاب پوستی ست که باعث خارش، قرمزی و سوزش پوست می شود. اگزما توسط سیستم ایمنی بسیار حساس ایجاد می شود. فولیکول های مو در اعماق پوست وجود دارند و اگزما می تواند در رشد موها و ابروها تاثیر منفی بگذارد.

>>> پسوریازیس: پسوریازیس یک اختلال خودایمنی ست که سلول های پوستی به سرعت تکثیر می شوند و باعث می شود اسکارهایی قرمز، ضخیم و دردناک روی پوست شکل بگیرند و در نتیجه فولیکول های مو و ابرو مسدود می شوند و دیگر رشد نمی کنند.

>>> تیروئید: بیماری تیروئید یکی از دلایل شایع ریزش ابرو است. غده تیروئید هورمون هایی را تولید می کند که سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند. وقتی این غده، هورمونی را زیادتر یا کمتر از حالت طبیعی تولید کند، بدن شما تعادل خود را از دست می دهد و حتی وظایف نرمال خود را بدرستی انجام نمی دهد؛ عدم رشد موها و ابروها هم یکی از این فرآیندها محسوب می شود.

>>> استرس و اضطراب: استرس و اضطراب بیش از حد باعث تغییرات فیزیولوژیکی بدن می شود؛ مثلا اکسیژن کمتری به فولیکول های مو و ابرو می رسد و سطح هورمون های بدن بالا و پایین می رود و در نتیجه ابروها دچار ریزش می شوند.

>>> دوران حاملگی: دوران حاملگی باعث کاهش سطح هورمون ها و تغییرات فیزیولوژیکی بدن می شود. این تغییرات ممکن است چرخه ی رشد مو و ابرو را مختل کند و باعث ریزش ابروها هم بشود.

>>> افزایش سن: اکثر مردان و زنان از ۴۰ سالگی به بعد، شاهد کم پشتی و ریزش ابروهایشان هستند زیرا سطح هورمون استروژن در خانم ها و سطح هورمون تستوسترون در مردها با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد.

>>> شیمی درمانی: شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. شیمی درمانی روی فولیکول های مو و ابرو هم تاثیر منفی می گذارد. وقتی بیماری تحت شیمی درمانی قرار می گیرد، ابروهای او دچار ریزش می شوند.

>> درمان ریزش ابرو 

هنگامی که شما و دکترتان دلیل ریزش ابروهایتان را فهمیدید، می توانید بهترین درمان را برای ریزش ابروهایتان انتخاب کنید. در ادامه در مورد روش های درمان ریزش ابرو توضیح می دهیم:

>> کاشت ابرو

یکی از بهترین راه های درمان ریزش ابرو، کاشت ابرو می باشد. کاشت ترمیمی ابروها شامل جدا کردن بخشی از پوست سر می شود که دارای موهای زیادی است؛ سپس فولیکول های مو در قسمت ابروها کاشته می شوند.

البته برای درمان ریزش ابرو، راه های دیگری هم وجود دارد مثل :

  1. استفاده از محلول ماینوکسیدیل
  2. روغن کرچک
  3. مصرف مکمل هایی مثل امگا ۳

آمارها نشان می دهد که اکثر بیماران از روش های بالا راضی نبوده اند زیرا این روش ها در طولانی مدت باعث رشد مجدد ابروها می شوند، در حالیکه بیماران برای رشد ابروهایشان خیلی عجله دارند. کاشت ابرو برای کسانی که به دنبال نتایج ماندگار هستند و از ریزش ابروهایشان خسته شده اند، راه حل بسیار مناسبی ست.

حتی بعضی از بیماران از روش های موقتی برای درمان ریزش ابرو استفاده می کنند مثل:

  1. میکروبلیدینگ
  2. تاتو ابروها
  3. هاشور ابروها

البته بیمار باید توجه داشته باشد که استفاده از این روش ها نتایج خوبی را برایشان به دنبال نخواهد داشت و حتی باعث ریزش بیشتر ابروها می شوند.

>> مزیت های کاشت ابرو :

چند مورد از مزیت های کاشت ابرو عبارت است از:

  1. کاشت ابرو باعث می شود تا ابروهای شما بطور طبیعی رشد کند
  2. نتایج حاصل از کاشت ابرو، کاملا طبیعی ست
  3. با کاشت ابرو میتوانید فرم ابروهایتان را در مقایسه با گذشته تغییر بدهید و به حالت دلخواه خود دربیاورید.

 

امیدواریم مقاله جامع ” دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو ” برای شما علاقه مندان گرامی مفید واقع گردیده باشد.

>> هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو بستگی به گرافت های مو ( تعداد تارهای موی پیوند زده شده ) ، مدل کاشت ابرو، ابزارها و دستگاه های کاشت ابرو و تجربه و مهارت متخصص دارد.

در ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز” کاشت ابروی شما بصورت کاملا طبیعی و بدون درد و خونریزی انجام می شود. در اینکلینیک پوست و مو هدف ما، رضایت شما مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو، با شماره۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس حاصل فرمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.