کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

دکتر خوب برای کاشت ابرو

دکتر خوب برای کاشت ابرو

دکتر خوب برای کاشت ابرو

ریزش ابرو امروزه یکی از مشکلات رایجی است که افراد مختلفی با آن مواجه می شوند و زیبایی فرد را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد، کاشت ابرو به شرط انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه یکی از بهترین راهکار های حل این مشکل محسوب می شود. دکتر خوب برای کاشت ابرودلایل زیادی برای ریزش ابرو وجود دارد که از جمله‌ی آنها می ‌توان به عوامل ژنتیکی، برداشت نامناسب و مداوم ابروها، مصرف برخی داروها یا برخی درمان‌های پزشکی و برخی بیماری ها اشاره کرد. برای پرپشت نشان دادن ابرو روش‌ های مختلفی وجود دارد اما یکی از محبوب ترین آنها که نتایج دائمی به همراه دارد، کاشت ابرو است.

پزشک مناسب کاشت ابرو چه کسی است؟

پیوند ابرو لزوماً منجر به کسب نتایج موفق نمی شود. عوامل مختلفی در سطح کیفیت موثراند؛ از انتخاب پزشک مناسب گرفته تا کلینیک مجهز و به روز که همگی باید قبل از اقدام به کاشت در نظر گرفته شوند. در ادامه به نکاتی که باید در انتخاب پزشک مناسب برای کاشت ابرو در نظر داشته باشید اشاره می کنیم. دکتر خوب برای کاشت ابرو
  1. در کاشت ابرو تخصص داشته باشد:

مهمترین ویژگی یک پزشک مناسب برای کاشت ابرو، داشتن مدرک معتبر است. اینکه پزشک دانش و تخصص لازم برای پیوند ابرو را داشته باشد، اولین قدم است. متاسفانه دیده شده است که در برخی کلینیک ها این کار توسط افراد غیر متخصص و زیر نظر کسانی که دوره های آموزشی کوتاه دیده اند انجام می شود که مشکلات زیاد و گاهاً جبران نشدنی را برای افراد به بار آورده است.
  1. در زمینه‌ کاشت ابرو به روز باشد:

علم زیبایی علمی است که مدام در حال تغییر است و دائماً اطلاعات جدیدی در راستای بالا بردن سطح کیفیت نتایج، راحتی و رضایت هر چه بیشتر مراجعه کننده اضافه می شود. دکتر خوب علاوه بر اینکه باید در این رشته دارای تخصص باشد و آموزش لازم را دیده باشد، باید مدام در حال مطالعه و به روزرسانی اطلاعاتش باشد. برای مثال روش FUT جز اولین روش هایی بود که برای کاشت ابرو استفاده می شد. اما این روش با خونریزی و درد زیادی برای فرد به همراه بود لذا روش های جدید جایگزین آن شدند و امروزه دیگر از این روش برای کاشت ابرو استفاده نمی شود.
  1. در کاشت ابرو سابقه داشته باشد:

داشتن سابقه، مکمل داشتن دانش کافی و به روز است. برای نتایج بهترِ کاشت ابرو، باید سابقه‌ی دکتر ترجیحاً بالای ده سال باشد. بدین صورت او تجربه‌ی کافی برای ارائه‌ی یک نتیجه‌ی با کیفیت را دارد.
  1. برخورد مناسب داشته باشد:

یک پزشک خوب باید صبور و باحوصله‌ باشد. او باید وقت بگذارد و صبورانه به هرگونه سوالات احتمالی مراجعه کننده در مورد نتایج و روند فرایند پاسخ دهد. برخورد بی‌حوصله‌ی پزشک می ‌تواند مراجعه کننده را معذب کند یا کاری کند که او از پرسیدن سوال بیشتر پشیمان شود و توقعات غیر واقعی در ذهن خود از فرایند کاشت داشته باشد. بعلاوه فرد باید بتواند نگرانی های خود را با پزشک مطرح کند و پزشک نیز صبورانه در جهت برطرف کردن آنها اقدام نماید. این کار به آرامش و همکاری فرد در طول فرایند کمک زیادی می کند.
  1. در مورد کاشت ابرو مشاوره بدهد:

پزشک خوب باید مشاوره‌ی خوبی به مراجعه‌کنندگان بدهد. او باید در طی یک جلسه وضعیت ابروی فرد را بررسی کند و گزارشی از آن ارائه نماید و بعد برای مراجعه کننده توضیح دهد که چه روشی برای وضعیت خاص وی مناسب است و بعد از تعیین روش قطعی، باید در مورد مراقبت‌های قبل، حین فرایند و بعد از آن به مراجعه‌کننده توضیحات کاملی ارائه دهد.
  1. سوابق قابل بررسی داشته باشد:

مسئله‌ی دیگری که می ‌توانید در انتخاب یک پزشک مناسب برای کاشت ابرو در نظر داشته باشید بررسی سوابق فعالیت‌ های گذشته‌ی او است. بیشتر پزشکانی که فعالیت ‌های زیبایی انجام می ‌دهند، نمونه‌ های قبل و بعد از کارهای خود را دارند که می ‌توانند در اختیار مراجعه‌کننده قرار دهند یا در سایت به صورت عمومی بارگزاری ‌کنند که به راحتی برای همه قابل دسترسی باشد. مشاهده‌ی نتایج کارهای قبلی، دو مزیت دارد. اول از هر چیزی به فرد کمک می‌ کند درک بهتری از نتیجه داشته باشد و توقعات غیر واقعی برایش ایجاد نشود. دوم این که یک نتیجه‌گیری کلی از میزان مهارت پزشک بدست می‌ آید.

نقش کلینیک خوب و مجهز در کنار پزشک متخصص

با وجود تمام این ویژگی‌ ها یک پزشک خوب وقتی می ‌تواند نتایج خوبی داشته باشد که در یک کلینیک مجهز و معتبر مشغول به فعالیت باشد. اما یک کلینیک خوب کاشت ابرو باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟ برای آن که یک پزشک بتواند کیفیت بالای نتایج را تضمین کند نیازمند داشتن ابزار و تجهیزات مناسب، کافی و به روز است. وجود برخی از این تجهیزات توسط وزارت بهداشت برای کلینیک‌ ها اجباری شده است و کلینیک برای دریافت مجوز رسمی برای فعالیت، موظف به تامین آنها است. اما برخی کلینیک‌ ها فراتر رفته و اقدام به تامین تجهیزاتی کرده‌اند که رفاه مراجعه کنندگان را افزایش می‌ دهد.

نظافت محیط و برخورد کادر درمانی بسیار موثر اند!

مورد دیگری که در نتیجه‌ی کاشت ابرو می ‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، تیم جراحی زبده و با مسئولیت است. فرایند کاشت یک عمل تیمی است و در این فرایند همه باید مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و عملکردی حرفه‌ای داشته باشند. کارمندان کلینیک باید خدمات خوبی را ارائه دهند. آنها باید در تمام مراحل به حقوق مراجعه‌کننده احترام بگذارند. از بدو ورود گرفته تا بعد از فرایند کاشت، صبورانه و بی معطلی پاسخگوی سوالات و نیازهای مراجعه کننده باشند. همچنین در یک کلینیک خوب و معتبر باید توجه زیادی به مسائل بهداشتی شود و تجهیزات لازم برای تحقق این موضوع فراهم گردد.

روش های نوین کاشت ابرو

مورد دیگری که در انجام کاشت ابرو یک مزیت به حساب می‌ آید این است که کلینیک قادر به ارائه‌ی خدمات متنوع باشد. برای مثال پیوند ابرو به دو روش انجام می‌شود: FUE و FUG. در روش FUG موها به صورت تار به تار توسط متخصص از بانک مو که معمولاً در پشت سر قرار دارد برداشت می شود، تعداد برداشت بسته به وضعیت فرد می تواند متفاوت باشد. روش FUE محبوب ترین روش کاشت ابرو است به این خاطر که با آناتومی خط رویش ابرو سازگار است و درد و خونریزی ندارد. یک کلینیک کاشت ابرو خوب باید قادر به ارائه ی این خدمات متنوع باشد و بتواند قبل از کاشت، روند آنها را برای مراجعه کننده توضیح دهد و دست او را برای انتخاب باز بگذارد.

هزینه معقول و منطقی کاشت ابرو

در نهایت مسئله ی هزینه کاشت ابرو مطرح است. عوامل مختلفی در هزینه‌ی نهایی موثر اند. برخی از کلینیک ها از تجهیزات ارزان تر و قدیمی تری استفاده می کنند و اقدام به بروزرسانی آنها نمی نمایند و بدین صورت هزینه های کمتری برای کاشت به مراجعه کننده ارائه می دهند. اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از تجهیزات مدرن و به روز تاثیر زیادی بر سطح کیفیت نتایج دارد. برخی از کلینیک ها متاسفانه با استخدام افراد غیر متخصص یا کم سابقه، اقدام به کاهش هزینه ها می کنند. به همین خاطر باید قبل از اینکه برای کاشت ابرو به یک کلینیک مراجعه کنید سوابق پزشک را به خوبی بررسی کنید. در برخی کلینیک ها پزشک حضور دارد اما بخش اعظمی از کار را به دستیارانش می سپارد و همین موضوع می تواند کیفیت کار را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در برخی از کلینیک ها مدیریت و پزشک دو فرد متفاوت هستند به این صورت که مدیریت اقدام به استخدام افراد متخصص کرده است. این کار باعث می شود هزینه های کاشت ابرو افزایش پیدا کند زیرا حقوق این پزشکان نیز به هزینه ها اضافه می شود. اما مسئله ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچوقت کیفیت را قربانی هزینه نکنید و آن را در اولویت تصمیم گیری خود قرار دهید.

شانه زدن مو بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

شانه زدن مو بعد از کاشت مو امکان پذیر است؟

شانه زدن مو بعد از کاشت مو

طاسی سر و ریزش مو عارضه ای است که می تواند در افراد مختلف و در سنین متفاوتی رخ دهد و ضربه ی بزرگی به اعتماد به نفس آنها بزند. یکی از روش های رفع این مشکل برای همیشه، کاشت مو است. بعد از پیوند مو در همان حال که فرد از بدست آوردن ظاهر ایده‌آلش لذت می برد، یک دغدغه و نگرانی مهم نیز در سر دارد. شانه زدن مو بعد از کاشت موچطور باید از این موهای جدید مراقبت کرد طوری که به آنها آسیب نرسد و کاشت مو بتواند بهترین نتیجه را داشته باشد؟ مهم نیست فرد چه روشی برای پیوند مو انتخاب کرده باشد FUT، FUE یا هر روش دیگری، بعد از پیوند مو باید مراقبت های ویژه ای انجام داد. این مراقبت ها از شانه زدن، شستشو و مدل دادن به مو و غیره را در بر می گیرد. توصیه شده است که تا دو الی سه روز بعد از کاشت مو، از شانه زدن مو خودداری کنید زیرا ریشه ی مو هنوز محکم نشده است و امکان ریزش آنها زیاد است. بعد از سپری کردن این مدت، پیوندها محکم تر می شوند و می توانید از شانه استفاده کنید؛ اما از آنجایی که پوست سر تحت تنش کاشت مو قرار گرفته و حساس شده است، دندانه های شانه می تواند باعث ناراحتی آن شود. پس اگر می خواهید موهای خود را شانه کنید، سعی کنید شانه تماس بسیار کمی با پوست داشته باشد. شانه زدن مو بعد از کاشت موبعد از بهبود زخم ها و کاهش حساسیت پوست سر، می توانید به همان روال سابق، از شانه استفاده کنید؛ اما محتاط بودن ضرری ندارد. آلوپسی کششی یا طاسی در اثر کشش، نوعی از طاسی است که به دنبال شانه زدن بیش از حد مو رخ می دهد. شما باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشید و تعادل را در مراقبت از مو بعد از کاشت مو رعایت کنید. با این حال دستتان چندان هم بسته نیست. شما می توانید موهای کاشته شده را رنگ کنید، از نرم کننده استفاده کنید، آنها را فر کنید و از هر مدلی که می خواهید - با رعایت اصول اولیه ی بهداشت مو- استفاده کنید.

حالت دهی به مو بعد از کاشت مو

این که شما بعد از کاشت مو، موهای خود را چطور کوتاه کنید و چه مدلی به آنها بدهید محدودیتی ندارد؛ اما باید در حالت دادن به آنها محتاط باشید. نباید بیش از اندازه از ژل، تافت و سایر مواد آرایشی که باعث چسبندگی موها بهم می شوند استفاده کنید. نباید در مصرف اتوی مو و سشوار و هر وسیله ی دیگری که باعث گرمایش بیش از حد مو می شود زیاده روی کنید. این توصیه تنها منحصر به فردی که کاشت مو انجام داده است نیست بلکه حداقل کارهایی است که افراد باید برای داشتن موهای زیبا و سالم رعایت کنند.

شستشوی مو بعد از فرایند کاشت مو

انتخاب زمان مناسب برای اولین شستشوی مو بعد از کاشت مو، تصمیم مهمی است و تعیین آن بر عهده ی پزشک می باشد؛ اما معمولاً می توانید شستن موها را چهار روز بعد از پیوند مو از سر بگیرید. برای این کار باید از شامپوهای با PH خنثی و میزان زیادی نرم کننده استفاده کنید. شامپویی که برای شستشو استفاده می کنید باید حاوی مواد طبیعی، تغذیه کننده و جوان کننده ی مو باشد. برای مثال شامپوهای گیاهی می تواند در این شرایط بسیار مفید باشد. همچنین شامپویی که برای شستن مو بعد از کاشت مو استفاده می کنید باید فاقد پارابن باشد. شستشو باید ملایم انجام شود و نباید موها را چنگ زد و ترجیحاً باید با نوک انگشتان و به آرامی این کار را انجام دهید. استحمام با فشار شدید آب برای موها در این مرحله مناسب نیست و موجب کنده شدن آنها می شود. آبی که برای شستشو استفاده می کنید باید ترجیحاً گرم باشد. توصیه می شود که در شستن موها برای اولین بار بعد از کاشت مو، از یک همراه کمک بگیرید. بعد از گذشت 15 روز می توانید به شستشو شدت دهید و از آن زمان به بعد شستشوی کاملاً طبیعی داشته باشید.

آیا بعد از کاشت مو می توانیم از سشوار استفاده کنیم؟

بعد از کاشت مو برای احتیاط بهتر است چند روز اول اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شوند. تنها از یک حوله ی نرم برای خشک کردن آنها استفاده کنید. بعد از دو هفته، می توانید از سشوار استفاده کنید اما همیشه آن را روی هوای گرم تنظیم کنید و اجازه ندهید هوای آن بیش از حد داغ شود. باید بعد از کاشت مو سشوار را در فاصله ی ایمن یعنی حداقل 15 سانتی متر یا دورتر از سر نگه دارید. استفاده از سشوار باعث ریزش مو نمی شود اما گرمای آن به ساقه و تنه ی مو آسیب می زند و پروتئین های آن را تغییر می دهد که در نهایت منجر به ضعیف شدن تارهای مو می شود.

رنگ کردن مو بعد از کاشت مو

همانطور که در بالا گفته شد رنگ کردن موهای کاشته شده ایرادی ندارد اما برای انجام این کار حداقل باید به مدت یک ماه صبر کنید. فولیکول های مو به مواد شیمیایی حساس اند و موهای کاشته شده حتی حساسیت بیشتری هم دارند. با گذشت یک ماه، پیوندها محکم تر می شود و مو در شرایط مناسب تری برای رنگ کردن قرار دارد؛ اما مانند همیشه سعی کنید تعادل را رعایت کنید و بیش از حد این کار را انجام ندهید چون باعث از بین رفتن پروتئین های مو، آسیب کامل به بافت و گره خوردن یا آدامسی شدن تار مو می شود. رنگ کردن بیش از حد مو یا استفاده از مواد خطرناکی مانند پودر دکلره می تواند تارهای مو را ضعیف و شکننده کند.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

کوتاه کردن مو نه تنها بعد از کاشت مو مشکلی ندارد بلکه می تواند رشد مو را بهبود ببخشد. تنها کافی است اجازه دهید پوست کف سر به طور کامل بهبود یابد و بعد به هر مدلی که خواستید آن را کوتاه کنید. این بهبودی معمولاً سه هفته بعد از پیوند مو رخ می دهد.

چه مدت بعد از کاشت مو می توانیم دوباره ورزش کنیم؟

ورزش کردن می تواند برای بهبود رشد مو موثر باشد. نحوه ی اثر آن بدین صورت است که جریان خون را در سر افزایش می دهد. با افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی شما می توانید شاهد رشد بهتر موها باشید؛ اما هر عملی می تواند جنبه های منفی هم داشته باشد. تعریق بعد از ورزش می تواند برای موها خطرناک باشد. عرق حاوی اسید لاکتیک است که با کلاژن مو ترکیب شده و باعث ریزش مو می گردد. ورزش های سنگین باعث آزاد شدن هورمون تستوسترون می شود. تاثیر این هورمون در ریزش مو اثبات شده است. شما می توانید بعد از دو هفته از کاشت مو به سراغ ورزش های فردی که به تماس با سایر افراد نیاز ندارند برگردید مانند دویدن یا بدنسازی. اگر ورزش های گروهی انجام می دهید مانند فوتبال و بسکتبال بهتر است اجازه دهید یک ماه از کاشت مو بگذرد ضمناً مواظب برخورد توپ به قسمت هایی که تحت پیوند مو قرار گرفته اند باشید. در مورد شنا کردن مسئله کمی فرق دارد. کلر موجود در آب استخر می تواند باعث سست شدن ریشه ی مو شود. پس اگر اهل شنا هستید باید اجازه دهید حداقل سی روز از زمان کاشت مو بگذرد و ضمن اینکه به مدت طولانی در آب نمانید و بعد از شنا موی خود را به دقت بشویید تا کلر به طور کامل از آن پاک شود.

به چه تعداد گرافت برای کاشت ابرو نیاز است؟

به چه تعداد گرافت برای کاشت ابرو نیاز است؟

به چه تعداد گرافت برای کاشت ابرو نیاز است؟

ابرو از دیرباز در زیبایی صورت نقش به سزایی داشته است و هیچگاه نمی توان از اهمیت آن در بیان احساسات و همچنین زیبایی صورت چشم پوشی کرد، روش های مختلفی برای زیبایی ابرو ها وجود دارد، در برخی موارد تنها کافی است ابرو های خود را تمیز کنید و در برخی موارد نیز حتما باید برای پر پشت شدن ابرو از کاشت ابرو بهره مند شوید. به چه تعداد گرافت برای کاشت ابرو نیاز است؟اما آنچه که باعث ریزش ابروها می شود ناشی از دلایل مختلفی است. در برخی از افراد استرس، در بعضی بیماری های پوستی و در برخی دیگر وجود زخم ها و سایر بیماری ها موجب ریزش بیش از حد ابروها خواهند شد که فرد را به سمت کاشت ابرو سوق خواهد داد. یکی از سوالات رایج در رابطه با کاشت ابرو، تعداد گرافت مورد نیاز در هر پیوند ابرو می باشد. برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا بدانید که کاشت طبیعی ابرو چیست و تعداد گرافت ها چه تاثیری در هزینه و نتیجه نهایی حاصل از کاشت ابرو خواهد داشت؟ کاشت ابرو یکی از درمان های زیبایی رایج در بین کسانی بوده که به دلایل مختلفی اعم از بیماری، شکستی، سوختگی و سایر موارد ذکر شده در فوق، دچار ریزش ابرو شده اند و ابروهایشان مجددا شروع به رشد نمی کند. هدف از انجام کاشت ابرو طبیعی این است که فولیکول های ابرو رشد کرده و ظاهری کامل بر روی ابروها ایجاد شود. می توان گفت که کاشت ابرو بسیار مشابه به کاشت مو می باشد؛ زیرا در هر دو فرایند، فولیکول ها از ناحیه اهدا کننده گرفته شده و در ناحیه گیرنده کاشته خواهند شد. برای کاشت طبیعی ابرو، از موهای موجود در بالای گوش فرد مراجعه کننده استفاده خواهد شد. به چه تعداد گرافت برای کاشت ابرو نیاز است؟به محض کاشت صحیح فولیکول ها، امکان رشد مجدد و بازیابی فولیکول های از دست رفته ممکن خواهد بود. پس از اعمال بی حسی موضعی، فولیکول ها برداشت شده و در مناطق مورد نظر پزشک کاشته خواهند شد. تمامی این مراحل ممکن است 2 الی 3 ساعت طول بکشد. همانطور که در کاشت مو برای از بین رفتن طاسی کامل موی سر به تعداد گرافت خاصی نیاز است، برای پر شدن کامل ابروها نیز تعداد گرافت خاصی نیاز خواهد بود. به طور معمول برای ایجاد ظاهر ابرویی کامل و پرپشت در هر پیوند ابرو نیاز به 250 الی 400 گرافت خواهد بود. همچنین فرم ابروها نیز در تعداد گرافت ها موثر است. برخی از افراد دارای ابروانی بلند و پهن می باشند در حالی که برخی دیگر از داشتن ابروهای کوتاه و یا نازک لذت می برند. تمامی فرم های ابرو متناسب با فرم چهره انتخاب خواهند شد. در واقع می توان گفت که تعداد واقعی پیوند ابرو بسته به شرایط زیر متغیر و البته وابسته است.
  1. وسعت و میزان ناحیه گیرنده پیوند
  2. کیفیت مو نواحی اهدا کننده
  3. روش بکار گرفته شده در کاشت ابرو
  4. بودجه مورد نظر مراجعه کننده
در جلسه مشاوره حدود یک ساعت پزشک با بیمار درباره مسائلی نظیر مراقبت های قبل و بعد و نیز مسائل مالی صحبت خواهد کرد. پس از آن پزشک به همراه تیم پرستاری به معاینه دقیق ابروها خواهند پرداخت. پس از این معاینه می توان تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو را برآورد نمود. در زمانی که مراجعه کننده پیوند ابرو را انجام داده اما پس از گذشت مدتی خواستار تعداد گرافت های بیشتری در ناحیه ابروی خود می باشد، می تواند با پزشک خود صحبت کرده و در صورت صلاحدید وی برای پیوند ابروی مجدد اقدام نماید اما لازم به ذکر است که به طبع انجام مجدد کاشت ابرو، هزینه نیز مجددا دریافت خواهد شد.

تاثیر تعداد گرافت ها بر هزینه ناشی از کاشت ابرو

یکی از سوالات افراد در ابتدای انجام درمان های زیبایی، هزینه ناشی از آن درمان می باشد. در هر درمان زیبایی فاکتورهای خاص و مرتبط با آن درمان در افزایش و یا کاهش هزینه ها نقش دارند. در کاشت ابرو نیز به همین صورت است. فاکتورهایی از قبیل قیمت گذاری هر پزشک و دستمزد متخصص مورد نظر، هزینه ناشی از بی حسی برای کاهش درد و تعداد گرافت های لازم برای پر کردن کامل ابروها تاثیر مستقیمی بر هزینه ها دارند. درباره تعداد گرافت ها باید گفت که هر چه ابروهای مراجعه کننده کم پشت تر بوده و به تعداد بیشتری پیوند نیاز داشته باشد، هزینه افزایش خواهد یافت. بطور مثال برخی از افراد بر اثر حادثه ای دچار شکستگی ابرو شده اند و تنها ناحیه ای از ابروی آن ها دچار ریزش شده است. هزینه درمان ابروهای این فرد در برابر شخصی که بر اثر بیماری به طور کامل ابروهای خود را از دست داده است، کمتر خواهد بود زیرا تعداد گرافت های کمتری برای کاشت ابرو پیوند زده خواهد شد. بنابراین تعداد گرافت های کمتر و یا حتی بیشتر نیازمند دقت و زمان بیشتری خواهند بود که هر یک به نوعی بر هزینه نهایی تاثیر خواهند گذاشت. هر پزشکی که پیوند ابرو انجام می دهد، با توجه به صلاحیت ها و تعداد پرسنل کمک یار وی در حین کاشت ابرو هزینه متفاوتی از مراجعه کننده دریافت خواهد کرد؛ اما توجه داشته باشید که مراجعه به پزشکی که تنها هزینه کمی برای درمان مورد نظر دریافت کرده و خدمات مناسب و مورد انتظار را ارائه نمی دهد، شایسته نخواهد بود زیرا در این صورت ممکن است مشکلات بعدی گریبان گیر حال مراجعه کننده شود.

پرداخت هزینه کاشت ابرو با بیمه

به یاد داشته باشید از آنجایی که پیوند ابرو جزو درمان های زیبایی و آرایشی بوده، شرکت های بیمه هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه های آن نخواهند داشت؛ بنابراین با توجه به این نکته ابتدا بودجه در نظر گرفته شده برای پیوند ابرو را ملاک قرار داده و سپس با توجه به آن برای کاشت طبیعی ابرو اقدام نمایید. تنها یک استثنا در پرداخت هزینه کاشت ابرو توسط بیمه وجود دارد و آن هم این است که فرد بر اثر یک حادثه و یا وضعیت پزشکی دچار ریزش ابرو شدید شده باشد. اگرچه این موارد کمتر متداول می باشند اما در صورت بروز چنین وضعیتی می توانید هزینه های درمان را از شرکت بیمه خود دریافت نمایید.

سخن نهایی در مورد تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو

با توجه به موارد ذکر شده باید متوجه شده باشید که اگرچه به نظر برخی از افراد تعداد گرافت ها اهمیت چندانی نداشته و تنها نتیجه نهایی حائز اهمیت است اما این مسئله می تواند به راحتی نتیجه نهایی را تحت الشعاع قرار دهد. علاوه بر نتیجه نهایی، تعداد گرافت ها بر هزینه پرداختی توسط مراجعه کننده نیز تاثیر خواهد داشت. تعداد گرافت های پیوند زده شده به حدی در فرم و نتیجه حاصله تاثیر خواهند داشت که ممکن است پیوند زدن تعداد کمتر و یا حتی بیشتر از نیاز فرد موجب غیرطبیعی جلوه دادن کاشت ابروها شود. همین امر موجب می شود افرادی که از انجام کاشت ابرو بر ابروهای شما بی خبرند به راحتی این موضوع را تشخیص دهند. به هرحال پزشک به خوبی تعداد گرافت های مورد نیاز را تشخیص داده و مطابق با تصمیم شما و تدبیر تیم پزشکی گرافت های مورد نیاز از نواحی اهدا کننده گرفته شده و در نواحی گیرنده خواهد کاشت. شما می توانید با مراجعه به کلینیک های معتبر کاشت ابرو، پیوند ابروی متناسب با چهره خود را انجام داده و زیبایی و جذابیت را به صورت خود بازگردانید. اگرچه انجام درمان های زیبایی اعم از کاشت ابرو و کاشت مو عوارض جانبی مختص به خود را به همراه خواهند داشت اما با مراجعه به کلینیک های معتبر می توانید این عوارض را به حداقل برسانید.

چه تعداد مو در یک جلسه قابل کاشت است؟

چه تعداد مو در یک جلسه قابل کاشت است؟

برای اینکه کاشت مو انجام شود، قبل از هر چیز باید شیوه و نحوه ریزش مو مشخص شود. اگر فرد در ابتدای روند ریزش مو باشد یا هنوز ریزش مویش تشدید نشده باشد، ممکن است پس از کاشت مو، دوباره با مشکلات بسیاری همراه شود. چه تعداد مو در یک جلسه قابل کاشت است؟در این حالت، اگر کاشت مو انجام بگیرد نارضایتی به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. چون الگوی ریزش مو مشخص نشده و این ریزش همچنان ادامه دارد. این چرخه همچنان ادامه پیدا می کند تا اینکه موهای جدید هم از بین بروند. با این حال علاوه بر همه این ها، یک مساله دیگر وجود دارد. برای کاشت مو به چه تعداد پیوند نیاز دارید؟ آیا کسی از این موضوع خبر دارد؟ خب، در واقع جواب دادن به چنین سوالاتی هیچوقت ساده و راحت نبوده است زیرا این امر به خواسته های شما بستگی دارد اما در این مطلب، قصد داریم برخی از عوامل اصلی در تعیین میزان گرافت و تعداد آن را جهت کاشت در مناطق مورد نیاز را توضیح بدهیم.

پیوند یا گرافت چیست؟

گرافت، هر بخشی از بافتی در بدن است که می تواند خودش را از طریق اتصالات عروق و اعصاب تغذیه کرده و آماده انتقال به یک بخش دیگر در بدن باشد. هنگام کاشت مو، وقتی صحبت از گرافت و پیوند مو پیش می آید، منظور بخشی از دسته مویی است که به صورت کلی و گاهی همراه با پوست سر، از ناحیه اهدا کننده برداشت می شود. در هنگام برداشت گرافت، بین 2-4 عدد مو نیز با بافت مربوطه خارج می شود؛ به عبارت دیگر، پیوند و مو مفاهیم جداگانه ای محسوب می شوند، به همین دلیل در حین کاشت مو، تعداد پیوند مو و فولیکول های موی به کار گرفته شده، گاهی بسیار متفاوت خواهد بود.

چه تعداد مو در یک جلسه قابل کاشت است؟واحد فولیکولار چیست؟

واحد فولیکول ساختار طبیعی مو است که در آن بیش از یک فولیکول مو وجود دارد. محافظت در هنگام برداشت واحدهای فولیکولی که با دستگاه های بزرگنمایی ویژه یا میکروسکوپ های سه بعدی قابل مشاهده هستند، برای انجام کاشت مو بسیار مهم به حساب می آید. واحد فولیکولار دسته ای از فولیکول های مو است که در پوست سر به صورت دو تایی یا در دسته سه تایی یافت می شود. هنگامی که در کاشت مو می گویند یک گرافت یا پیوند لازم است، منظور یک واحد فولیکولار است.

تفاوت بین پیوند و ریشه مو

همیشه میزان گرافت مورد نیاز برای انجام کاشت مو، یک رقم ثابت نیست و بسته به فاکتورهای زیادی، تغییر می کند. مراکز کاشت مو و پزشکان می توانند جهت کاشت و پیوند مو، اعداد و ارقام مختلفی ارائه کنند که هیچکدام اشتباه نیستند. به عنوان مثال در حالی که پزشک به یک فرد توصیه می کند باید 3000 پیوند مطابق با نیازهایش کاشته شود، یک مرکز یا پزشک متفاوت ممکن است اعلام کند که باید 9000 فولیکول مو کاشته شود. در واقع ایده آن ها این است که از هر گرافت، سه تار مو به دست بیاید که در حقیقت، در هر دو مورد به همین مقدار اشاره می کنند؛ به عبارت دیگر عبارات «پیوند» و «مو» و «ریشه مو» توسط برخی مراکز به صورت مترادف مورد استفاده قرار می گیرد و این همان دلیلی است که برخی فکر می کنند نظرات پزشکان متفاوت است.

چه تعداد پیوند مو در یک جلسه قابل کاشت است؟

پیوند یا گرافت پس از برداشت، با استفاده از روش های مشخصی، برای کاشتن در ناحیه جدید آماده می شوند. معمولا در یک جلسه ​​می توان پروسه کاشت مو را به نتیجه مطلوب و سرانجامی رساند اما اگر فرد احتیاج به اقدامات بیشتری داشته باشد، پزشک 2-3 جلسه دیگر می تواند به پروسه اضافه کند.

چه تعداد پیوند برای کاشت مو می توان انجام داد؟

اصولا وقتی رقم زیادی در خصوص کاشت مو به مراجعه کنندگان گفته می شود، منظورشان تعداد تار مو است و نه گرافت. به گفته دکتر رضا روحانی متخصص زیبایی و مدرس انجمن کاشت مو ایران: «باید از مراکزی که با اعداد بازی می کنند، دوری کنید. برای مثال وقتی به شما می گویند 7 هزار عدد مو خواهیم کاشت، در واقع از 3500 گرافت و پیوند صحبت می کنند که نصف عدد گفته شده به شما است. به همین دلیل مقایسه آمار ارائه شده توسط کلینیک ها هیچ سودی به همراه ندارد.» از آنجا که در واقع، هر فرد تعداد مشخصی از فولیکول های مو را در ناحیه اهدا کننده دارد، نمی توان عددی فراتر و عجیب گفت، در واقع در ناحیه اهدا کننده، بین 4 تا 5 هزار فولیکول مو وجود دارد که عدد معقول و واقعی برای کاشت مو، 2 هزار تا 3 هزار گرافت است. در واقع ارزیابی ریزش مو برای تعیین تعداد پیوند مورد نیاز، با رعایت چگالی مناسب و پراکندگی موها، ضروری است. حین ارزیابی ریزش مو، پزشک، مو و پوست سرتان را مورد بررسی قرار می دهد و سپس تعداد پیوند مورد نیاز را به شما می گوید. ریزش مو با توجه به مقیاس نوروود (Norwood) قابل اندازه گیری است و احتمالا از روی بررسی همین مقدار نوروود، بتوان گفت به چه مقدار گرافت جهت پوشاندن جای خالی موهای ریخته شده دارید. مقیاس های نوروود چنین است:
  1. نورود 1 – نیازی به کاشت مو نیست.
  2. نورود 2 – نیازی به کاشت مو نیست، با این حال اگر به تقارن اهمیت زیادی داده می شود، بهتر است در حد 500 تا 800 گرافت کاشته شود.
  3. نوروود 2a - برای ترمیم مرکز پوست سر، می تواند بین 500 تا 800 گرافت مد نظر گرفت.
  4. نوروود 3 - برای جلو و وسط سر؛ بین 1000 تا 1400 گرافت می تواند کاشته شود.
  5. نوروود 3a - برای جلو؛ 1000 تا 1400 گرافت. برای تاج؛ 500 تا 1000 پیوند.
  6. نوروود 4 - برای جلوی سر؛ بین 1200 تا 1600 گرافت. برای تاج سر هم؛ بین 800 تا 1100 گرافت.
  7. نوروود 4a - برای جلوی سر؛ بین 1700 تا 2500 گرافت مناسب است.
  8. نورود 5 - برای جلوی سر؛ بین 1800 تا 2200 گرافت. برای تاج سر؛ بین 1000 تا 1500 پیوند.
  9. نوروود 5a -بین 2500 تا 3200 گرافت (پیوند) یا بیشتر
  10. نورود 6 - برای جلوی سر؛ بین 1800 تا 2500 پیوند. برای تاج سر؛ بین 1500 تا 1700 گرافت.

اهمیت پزشک متخصص در پیوند و کاشت مو

دکتر رضا روحانی متخصص زیبایی و مدرس انجمن کاشت مو ایران، خاطرنشان کرده است: «لازم است به قابل اعتماد بودن پزشکی که کاشت مو را انجام می دهد، توجه کرد.» همانطور که یک دندانپزشک هنگام پر کردن دندان نیازی نمی بیند بگوید 1.2 سی سی ماده پر کننده تزریق کرده است، به همان اندازه یک جراح نیازی ندارد مقدار گرافت را به شخص بگوید. پزشک وظیفه دارد به مقدار مورد نیاز فرد متقاضی کاشت مو، ترمیم مو و پیوند مو را انجام بدهد. به همین جهت تاکید زیادی روی متخصص و مجرب بودن پزشک جراح داریم. به یاد داشته باشید که وقتی صحبت از پیوند مو می شود، انتخاب یک کلینیک معتبر که دارای فناوری و تجهیزات مناسب باشد، بسیار اهمیت زیادی دارد. از این جهت به این موضوع اشاره می شود که بهترین کلینیک ها می توانند میزان ماندگاری بالاتری را تضمین کنند. از سوی دیگر، این روش درمانی واقعا مقرون به صرفه است که با نتایج رضایت بخش، حس اعتماد به نفس زیادی به فرد اعطا می کند. اگر فکر می کنید پیوند مو بهترین راه حل به شما در راه رسیدن به ظاهر مورد نظرتان است، همین دست به کار شوید و با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

آیا کمبود آهن موجب ریزش مو می شود؟

آیا کمبود آهن موجب ریزش مو می شود؟

آیا کمبود آهن موجب ریزش مو می شود؟

خستگی بیش از حد، سردرد های همیشگی، تپش قلب، سرگیجه، بی حسی، تنگی نفس و ریزش مو همگی از نشانه های کمبود آهن در بدن هستند. وقتی بدن انسان ذخایر آهن خود را از دست می دهد و یا وقتی بدن نمی تواند به اندازه ی کافی آهن جذب کند، ما دچار فقر آهن می شویم. این شرایط باعث می شود تا تعداد سلول های قرمز خون در بدن کاهش یابد. آیا کمبود آهن موجب ریزش مو می شود؟دلایل بروز فقر آهن در بدن می تواند از مسائل بیولوژیکی تا عوامل تغذیه و خوراکی را در بر بگیرند. وقتی بدن با فقر آهن مواجه می شود، انتقال اکسیژن به بافت ها، عضلات و اندام های بدن با مشکل مواجه می شود. سپس وقتی عضلات و بافت های ما اکسیژن کم بیاورند، احساس خستگی و خواب آلودگی بر ما غالب می شود.

چه ارتباطی بین فقر آهن و ریزش مو وجود دارد؟

همان طور که گفته شد یکی از علائم رایج کمبود آهن این است که فرد دچار ریزش مو می شود. این موضوع باید بسیار جدی گرفته شود چرا که اگر درمان مناسب برای کمبود آهن صورت نگیرد، ممکن است فرد در دراز مدت دچار طاسی گسترده شود. احتمالا می دانید که مو ها به طور طبیعی در طول روز دچار ریزش می شوند و از دست دادن بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ تار مو در روز کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر متوجه شدید که اخیرا مدتی است که مو های شما بیشتر از این مقدار دچار ریزش شده اند، یکی از اقداماتی که برای یافتن دلیل ریزش مو باید انجام دهید این است که با انجام آزمایش خون مطمئن شوید که آیا فقر آهن در بدن خود دارید یا خیر.

آیا کمبود آهن موجب ریزش مو می شود؟ چرا فقر آهن باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو بر اثر کمبود آهن به این دلیل اتفاق می افتد که سلول های جدید مو برای رشد خود به طور مستقیم به میزان ذخایر آهن در بدن بستگی دارند. چرا که فولیکول های مو حاوی پروتئینی به نام فریتین هستند. فریتین در خود آهن را ذخیره می کند و آن را به سلول های مو انتقال می دهد تا سلول های جدید مو ساخته شوند. وقتی بدن شما با کمبود آهن مواجه شود، بدن شما سعی می کند خود به خود این کمبود آهن را جبران کند و از انتقال آهن به بافت های غیر ضروری مانند مو و ناخن جلوگیری می کند. به همین دلیل دیگر فریتین به مو ها نمی رسند و به اندام های حیاتی و ضروری تر بدن انتقال می یابند و این گونه است که ریزش مو اتفاق می افتد.

آیا موهایی که بر اثر فقر آهن ریخته اند، دوباره رشد می کنند؟

خبر خوب این است که در اکثر افرادی که دلیل ریزش مو های آن ها فقر آهن بوده است، با استفاده از درمان هایی که کمبود آهن در بدن را جبران می کنند، رشد مو ها نیز به حالت عادی برگشته است. به طور کلی فقر آهن یک بیماری مزمن و همیشگی نیست هرچند تشخیص زودهنگام آن بسیار مهم و لازم است. اقدامات ضروری که باید برای جبران کمبود آهن در بدن خود بکنید این است که از مکمل های آهن و غذا هایی که منابع غنی آهن هستند استفاده کنید. این که بدن شما چقدر کمبود آهن دارد و چه اقدامات دیگری باید انجام دهید، تنها به تشخیص پزشک و ارزیابی او از وضعیت بدن شما بستگی دارد. با این وجود، ما برای شما در اینجا راهکار هایی را که به رشد مجدد مو های شما بعد از بروز فقر آهن کمک می کنند معرفی می کنیم.

روش های مقابله با ریزش مو به دلیل کمبود آهن

محلول های رشد مو

بعضی از محصولات مراقبت از مو هستن که می توانند کمک کنند تا مو های ریخته شده ی خود را دوباره بازیابی کنید. یکی از آنها روگان است که به نام ماینوکسیدیل هم آن را می شناسیم. مصرف این دارو مانند شامپو است و باید آن را به پوست سر خود بزنید و ماساژ بدهید. بعد از گذشت حدود چهار ماه از آغاز مصرف روگان (ماینوکسیدیل) تغییرات مثبی شروع خواهند شد. به طور کلی محصولاتی که در خود ماینوکسیدیل دارند، تاثیرات مثبتی روی رشد مو مردان و زنان می گذارند و از عوارض خاصی نیز برخوردار نیستند.

قرص و مکمل

دیگر راهکارهای مقابله با ریزش مو ناشی از کمبود آهن قرص هایی هستند که شدت ریزش موها بر اثر کمبود آهن را کاهش می دهند و همچنین فولیکول های مو را تحریک می کنند تا رشد مو ها را از سر بگیرند. البته توجه داشته باشید که برای مصرف این قرص ها باید حتما با دکتر خود مشورت کنید و تحت نظارت او این دارو ها را مصرف کنید. به غیر از مصرف مواد غذایی و مکمل های حاوی آهن، استفاده از مکمل های ویتامین سی و ویتامین بی بسیار مفید و ضروری است. این ویتامین ها در جذب بیشتر آهن و انتقال آن به سراسر بدن نقش کمک کننده ای دارند.

کاشت موی طبیعی

اگر از راه های قبلی نتیجه نگرفتید و مو های شما دوباره رشد نکردند، بهترین گزینه برای شما انجام کاشت مو است. کاشت مو یک راه حل دائمی است که با استفاده از مو های طبیعی خود شما انجام می شود و درصد موفقیت آن نیز بسیار بالا است. به ویژه آن که روش های مدرن کاشت مو بسیار ایمن و بدون ایجاد عوارضی مانند جای زخم و غیره هستند که باعث می شود کاشت مو برای بسیاری یک گزینه ی مطلوب باشد.

چرا بدن دچار فقر آهن می شود؟

آهن یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ریزش مو است. اما چرا و چگونه بدن ما این ماده ی ارزشمند را از دست می دهد؟ همان طور که گفتیم بدن ما بخش اعظم آهن مورد نیاز خود را از مواد خوراکی و مکمل های غذایی می گیرد. بعضی اوقات،‌حتی اگر شما غذاهای حاوی آهن را به اندازه ی کافی مصرف کنید،‌ باز هم بدن شما به دلیل مشکلاتی که در جذب و مصرف آهن دارد دچار فقر آهن و مشکلات ناشی از آن می شود. دلیل این امر عموما وجود یک بیماری دیگر در بدن است. به عنوان مثال،‌ اگر مشکلاتی در تیروئید و یا روده ی خود داشته باشید، جذب و مصرف آهن در بدن شما از تعادل خارج می شود. همچنین زنانی که دچار pms شدید می شوند بیشتر از دیگران در معرض کمبود آهن قرار می گیرند. برای درک بهتر، فردی را تصور کنید که زخم معده دارد. زخم معده باعث می شود تا ذخایر آهن در بدن به سرعت مصرف شوند و سطح آن پایین بیاید. نتیجه ی این شرایط، فقر آهن در خون خواهد بود. همچنین بعضی از دارو ها و یا عفونت ها نیز باعث می شوند تا بدن نتواند آهن مورد نیاز خود را جذب کند و فقر آهن ایجاد می شود.

چگونه کمبود آهن در بدن را جبران کنیم؟

بهترین و آسان ترین راه برای ضدحمله زدن به فقر آهن در بدن و جبران آسیب هایی که می توان به بدن برساند این است که از غذا ها و مکمل هایی استفاده کنید که حاوی آهن هستند. شما با این کار باعث می شوید تا تعادل میزان آهن در بدن حفظ شود و میزان جذب آهن از میزان مصرف آن در بدن کمتر نشود. یک مسئله ی مهم برای ایجاد تعادل در میزان آهن بدن، این است که از ویتامین هایی استفاده کنید که هم میزان نگهداری و ذخیره ی آهن در بدن را افزایش می دهند و هم جذب آهن را آسان تر می کنند. به خصوص ویتامین های سی و ب دوازده. از جمله غذا هایی که منابع غنی آهن هستند عبارت هستند از گوشت قرمز کم چرب، برنج قهوه ای، تخم مرغ، میوه ی خشک شده، صیفی جات سبز رنگ،‌ لوبیا و حبوبات، مغز آجیل و ماهی.