کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

رابطه زناشویی بعد از کاشت مو طبیعی

رابطه زناشویی بعد از کاشت مو طبیعی

>> رابطه زناشویی بعد از کاشت مو

دوره ریکاوری بعد از کاشت مو به قدری اهمیت دارد که تمام فعالیت های بیمار باید کنترل بشود تا در نتایج کاشت مو تاثیر بدی نگذارد. همانطور که در مقاله های قبلی در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو برایتان توضیح دادیم، فعالیت های شدید جزو مواردی هستند که بیمار باید از انجام آنها خودداری کند.   رابطه زناشویی بعد از کاشت مو 

  برقراری روابط جنسی بعد از کاشت مو هم یکی از موضوعات مهمی است که بیشتر بیماران از پرسیدن سوال در این زمینه خودداری می کنند. حالا سوال این است که آیا روابط زناشویی هم جزو محئدیت های دوره ریکاوری محسوب می شود یا خیر؟

>> اثرات جانبی روابط زناشویی بعد از کاشت مو

5 الی 7 روز بعد از کاشت مو نباید فعالیت هایی را انجام بدهید که باعث نفس نفس زدن و افزایش میزان تعریق شما می شوند. فعالیت هایی که قلب و رگ ها را درگیر می کند، بر روی نتایج کاشت مو هم تاثیرا منفی می گذارند.   رابطه زناشویی بعد از کاشت مو طبیعی  

 روابط زناشویی هم یکی از این فعالیت های شدید محسوب می شوند و متخصص ها در این مورد به بیماران تذکرات لازم را می دهند. روابط جنسی باعث رقیق شدن خون شما هم می شوند.

>> تا چند روز باید از روابط جنسی خودداری کنیم؟

محدودیت داشتن برای برقراری روابط جنسی برای بیشتر افراد کار سختی است زیرا روابط جنسی نشان دهنده علاقه شدید شما به همسرتان است و اگر اتفاقی همسرتان به گرافت های کاشته شده در سرتان دست بزند و به آنها فشاری وارد کند، باعث می شود گرافت های شما آسیب بینند و تمام زحمت هایی که متخصص برای شما کشیده است هم به باد برود. برقراری روابط جنسی بعد از کاشت مو باعث کاهش تعداد گرافت ها می شود زیرا فشار زیادی را به کف سر وارد می کند. رواط جنسی می تواند بر روی بخیه ها هم تاثیر بگدارد و باعث بشود که بخیه ها باز بشوند و حتی مقداری خونریزی هم بوجود بیاید. متخصص ها به بیمارانی که کاشت مو داشته اند، پیشنهاد میدهند که 7 الی 10 روز از برقراری روابط جنسی خودداری کننند زیرا آسیب به گرافت ها در هفته اول و دوم، تاثیرات بسیار بدی بر روی نتایج کاشت مو می گذارد و در نهایت کاشت موی خوبی را تجربه نمی کنید.

>> استمنا و خودرضایی

سوالی که برای بسیاری از بیماران پیش می آید این است که آیا استمنا هم جزو محدودیت های بعد از کاشت مو است یا خیر. جوابی که به این دسته از بیماران می توانیم بدهیم این است که اسمتنا و خود ارضایی بعد از کاشت مو مانعی ندارد. هر فعالیتی که سر را درگیر نکند و فشاری به گرافت ها وارد نکند، مانعی ندارد و خود ارضایی هم باید به صورت آرام انجام بشود تا مشکلی برای گرافت ها پیش نیاید. موضوع خودارضایی هم واقعا شخصی است و کمتر کسی حاضر می شود از متخصص خود در این مورد سوالاتی را بپرسد.

>> برقراری روابط جنسی بعد از کاشت مو

حدودا 10 روز بعد از کاشت مو یا کمی بیشتر (که بستگی به وضعیت بیمار دارد) ، بیمار می تواند با همسر خود روابط جنسی برقرار کند زیرا گرافت ها در روی سر ثابت شده اند و در وضعیت خوبی قرار دارند. البته هنوز هم یک سری احتیاط هایی باید انجام بشود و از مالش سرتان باید خودداری کنید.

>> اثرات فیناستراید و ماینوکسیدیل بر روی روابط جنسی بعد از کاشت مو

>>> فیناستراید

قفیناستراید، دارویی است که بعد از کاشت مو برای اکثر بیماران تجویز می شود تا از ریزش موهای آنها تا حدودی جلوگیری کند و هم اینکه به رشد گرافت ها کمکی بکند. در زمینه تاثیر فیناستراید بر روابط جنسی بیماران بعد از کاشت مو، تحقیقات زیادی انجام شده است. نتایج بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که فیناستراید بر روی روابط جنسی تعداد زیادی از بیماران مرد تاثیر داشته است. البته بسیاری از مردها قبل از کاشت مو هم از فیناستراید برای درمان ریزش موهای خود استفاده می کنند. تحقیقات نشان می دهد که مردها با مصرف فیناستراید دچار عارضه بی علاقگی جنسی می شود. بسیاری از مردها بعد از استفاده منظم از فیناستراید، علاقه ای به برفراری روابط جنسی با همسرشان ندارند و روز به روز سردتر می شوند. خطر ناتوانی جنسی هم یکی دیگر از عارضه های فینارستراید ار نظر جنسی است. البته تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده است و ممکن است فیناستراید بر روی تمام مردان به یک اندازه تاثیر نداشته باشد.

>>> ماینوکسیدیل

میانوکسیدیل هم دارویی هست که برای درمان ریزش موهای سر خانم ها و آقایان استقاده می شود. در زمینه تاثیر ماینوکسیدیل بر روابط جنسی هم تحقیقاتی صورت گرفته شده است. اکثر خانم ها و آقایانی که برای درمان الگوی های طاسی خود از ماینوکسیدیل استفاده می کنند، میل جنسی آنها نسبت به گذشته کاهش شدیدی داشته است. ماینوکسیدیل و فیناستراید بر روی هورمون های بدن تاثیر می گذارند و حتی ممکن است باعث ناتوانی جنسی در موارد زیادی از بیماران هم بشوند.

>> آیا میتوان بجای میانوکسیدیل و فیناستراید از روش های دیگری برای جلوگیری از ریزش موها استفاده کرد؟

اگر از تاثیر منفی فیناشستراید و ماینوکسیدیل بر روی روابط جنسی خسته شده اید و دوست دارید این دو دارو را کنار بگدارید تا به زندگی جنسی خود بازگردید، گزینه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در توقف ریزش موها کمک کنند؛ مثل غذاهایی که مانع ترشح هومون دی هیدرو- تستوسترون (عامل ریزش مو) می شوند. روغن کدو تنبل و قارچ از جمله غذاهایی هستند که از ترشح این هورمون جلوگیری می کنند. استفاده از بعضی از روغن هایی گیاهی هم میتواند در رشد موهای سر تاثیر داشته باشد؛ مثل روغن نعناع، روغن رز ماری، روغن اسطوخودس و روغن بادام. ماساژ کف سر هم باعث تحریک سر می شود و شما می توانید با انگشتانتان سرتان را ماساژ بدهید. با ماساژ کف سر، جریان خون افزایش یافته و باعث می شود موهای جدید شما هم رشد کنند. برای ماساژ کف سر می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید. تغییر یک سری عادات اشتباه هم میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ریزش موها داشته باشد. از آب گرم برای شستشوی موهایتان استفاده نکنید و 15 دقیقه بعد از حمام به آرامی موها و کف سرتان را مالش بدهید تا به بهبود جریان خون در سر کمک کرده باشید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.    

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه های بعد از کاشت مو

>> دلمه های بعد از کاشت مو

کاشت مو اثرات جانبی مختلفی را به دنبال دارد که یکی از آنها ایجاد دلمه یا زخم های متورم بر روی سر است. دلمه ها در نقاط طاس سر که فولیکول ها کاشته شده اند (بخش های گیرنده) و پیشانی به وجود می آیند.   دلمه های بعد از کاشت مو 

  با گذشت 1 هفته از کاشت مو، دلمه های روی سر باید کم کم بهبود پیدا کنند. اگر دلمه ها خوب نشوند، احتمال ایجاد عفونت هم بیشتر می شود. دلمه باید به مرور زمان خوب بشود و لی اگر همچنان دلمه ها مقاومت کنند، میتواند منجر به مشکلات زیادی بشود.

>> دلمه های روی سر چه زمانی بهبود می یابند؟

زمان بهبود دلمه ها در هر بیماری متفاوت است؛ مثلا در اکثر بیمارهای مردی که کاشت مو انجام داده اند، دلمه ها تا چند روز روی سر و پیشانی باقی می مانند و بعد خود به خود خوب می شود.   دلمه های بعد از کاشت مو   

دلمه میتواند نمای بخش بالایی صورت را خیلی تغییر بدهد و پروسه درمان دلمه ها باید با دقت انجام بشود تا تاثیر بدی روی ظاهر بیمار نگذارند. اگر با افزایش میزان دلمه ها و بدتر شدن وضعیت آنها با خونریزی و جراحت مواجه شدید، حتما به متخصص اطلاع بدهید زیرا این یک مسئله مهم است که نیاز به بررسی دقیق دارد.

>> دلمه های بعد از کاشت و ترمیم مو به روش FUE

اگر به روش FUE اقدام به کاشت و ترمیم موهایتان کرده اید، ممکن است شاهد ایجاد دلمه در روی پیشانی و سر خود باشید. ایجاد دلمه بعد از کاشت و ترمیم مو به روشFUE  ، طبیعی است و حدودا در روز سوم دوره ریکاوری بوجود می آید. اگر بلافاصله بعد از کاشت یا ترمیم مو به روشFUE   قصد خوابیدن را داشتید، باید تمام باندها را از سرتان بردارید. استفاده از روغن های مرطب کننده (بصورت روزی دو بار) در بخش های اهدا کننده عقب و گوشه های سر می تواند در روند کاهش جراحت و دلمه ها بسیار موثر باشد؛ فقط دقت کنید که از هیچ ماده ای نباید بر روی گرافت ها استفاده کنید. دلمه ها را می توان با ماساژ ناحیه پیشانی و استفاده از کمپرس سرد بر روی پیشانی به مدت 10 دقیقه و روزی 3 الی 4 بار به خوبی مدیریت کرد. سعی کنید خم نشوید و در هنگام خواب بر روی بالش از پدهای جاذب استفادهکنید. از تماس با دلمه ها جدا خودداری کنید تا گرافت ها آسیب نبینند و بتوانید شاهد رشد آنها باشید. برای جلوگیری از خونریزی دلمه ها، از مصرف غذاهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری کنید؛ مثلا در استفاده از کافئین، الکل، غذاهای پر از ادویه، سیر و مولتی ویتامین ها محدودیت دارید.

>> نحوه شستن موها با وجود دلمه بر روی سر و پیشانی

معمولا 2 ساعت بعد از کاشت به بیمار توصیه می شود که موهایش را بشوید. شستشوی موها با وجود دلمه ها کار بسیار سختی است و در صورتی که احساس می کنید از پس این کار بر نمی آیید، می توانید به کلینیک مراجعه کنید و تحت نظر متخصص اقدام به شستشوی موهایتان بکنید و پرسنل هم به شما در شستشوی موهایتان کمک می کنند. کسانی که در خانه قصد شستشوی موهایشان را دارند، شامپو بچه را با چند قطره آب ترکیب کنند و بدون اینکه به بخش های گیرنده و دلمه ها دست بزنند، موهایشان را به آرامی بشویند. برای خشک کردن موها هم نباید از حوله استفاده کنید. با بهبود وضعیت دلمه ها، بیمار می تواند با فشار انگشتانش روی سر، زخم های خشک شده و پوسته ها را از روی سرش تمیز کند. البته در مواردی که وضعیت دلمه های سر بحرانی باشد، ممکن است متخصص شستشوی موهارا به تعویق بیاندازد. .

>> راه هایی برای کاهش بهبود وضعیت دلمه ها روی سر

ایجاد دلمه در روی سر، عارضه طبیعی است که بعد از چند روز بهبود می یابد. گاهی اوقات وضعیت دلمه های روی سر روز به روز بدتر می شود و زمان طولانی تری بر روی سر باقی مانند. در این وضعیت باید از سر مراقبت های خاصی انجام بشود و همچنین یک سری دارو را هم میتوان برای بهبود دلمه ها تحت نظر متخصص مصرف کرد.

1- سرتان را در هنگام خواب بالا نگه دارید

نگه داشتن سر رو به سمت بالا بویژه در هنگام خواب یکی از روش هایی است که باعث بهبود وضعیت دلمه های روی سر می شود. استفاده از دو بالش در زیر گردن می تواند برای بیمار بسیار مفید باشد زیرا از آسیب و برخورد فیزیکی با دلمه های سر جلوگیری می شود و دلمه ها زودتر خوب می شوند.

2- از داروها استفاده کنید

بعضی از داروها مخصوص کاهش و یا بهبود دلمه های روی سر هستند که باید بلافاصله بعد از کاشت مو مصرف بشوند. این داروها را باید طبق دستورات متخصص مصرف کرد. داروهای ضد التهاب جدا از تاثیری که در کاهش درد دارند، می توانند عملکرد خوبی در بهبود دلمه های سر داشته باشند.

3- از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس های سرد میتوانند وضعیت دلمه ها را با انقباض رگ های کوچک خونی و کاهش جریان خون در سر بهبود ببخشند. دقت کنید که از کمپرس سرد بیش از حد استفاده نکنید. کمپرس سرد را نباید روی سر و گرافت های کاشته شده بگذارید، بلکه میتوانید از کمپرس سرد بر روی پیشانی و چشم هایتان استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد به طور مسقتیم بر روی سر، آسیب شدیدی را به گرافت های موی کاشته شده وارد می کند.

4- از فعالیت های سخت ورزشی خودداری کنید

فعالیت های سخت ورزشی و تعریق در افزایش دلمه ها و کندتر شدن دوره ریکاوری بیمار تاثیر زیادی می گذارد. گاهی اوقات فعالیت های های سخت ورزشی باعث ترکیدن لمه ها و ایجاد لخته خون و عفونت هم می شوند.

5- از مصرف بعضی از داروها بعد از کاشت مو خودداری کنید

یک الی دو هفته بعد از کاشت مو نباید داروهایی مثل آسپیین و ایبوپروفن را مصرف کنید زیرا این داروها خون را رقیق می کنند و باعث بدتر شدن وضعیت دلمه های روی سر می شوند.

6- از استروئیدیها استفاده کنید

استفاده از دوز بسیار کمی از استروئیدهایی مثل کنالوگ، مدرول و تریامسینولون در بهبود وضعیت دلمه های سر تاثیر زیادی دارد. این استروئیها باید به بدن تزریق بشوند. از کورتیکواستروئید هم برای کاهش دلمه ها می توان استفاده کرد. البته مصرف استروئیدها باید کاملا تحت نظر پزشک صورت بگیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

معرفی داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

معرفی داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

>> داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

یکی از مراقبت های بعد از کاشت مو که متخصص ها خیلی در مورد آن به بیمار سفارش می کنند، مصرف داروها و قرص های تجویز شده است. متخصص با توجه به وضعت بیمار و نوع نیازهای او، داروهای خاصی را برای بیمار تجویز می کند که شامل آنتی بیوتیک، مسکن، ویتامین C، فیناستراید و ماینوکسیدیل می شود. این داروها در جلوگیری/بهبود عوارض و اثرات جابنی نقش بسیار مهمی دارند و در صورت سهل انگاری بیمار و عدم مصرف این داروها، مشکلات و عوارض بیشتری بعد از کات مو برای فرد بوجود می آید.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

>> آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک ها که به عنوان آنتی باکتریال هم شناخته می شوند، یکی از داروهایی هستند که متخصص بعد از کاشت مو برای بیمار تجویز می کند. آنتی بیوتیک ها میتوانند باعث کاهش/مانع رشد باکتری ها بشوند. آنتی بیوتیک ها داروهای قوی هستند که در جلوگیری یا بهبود عفونت در سر بیمار نقش بسیار مهمی دارند. عفونت هم یکی از اثرات جانبی بسیار مهمی است که بعضی از بیماران را درگیر می کند و در صورتیکه به موقع درمان نشود، آسیب های زیادی را به گرافت های کاشته شده وارد می کند و در نتایج کاشت مو هم تاثیر بسیار بدی می گذارد.   داروهای تقویتی بعد از کاشت مو 

  قبل از اینکه باکتری در بدن تکثیر بشود و نشانه های عفونت در سر بیمار نمایان بشود، سیستم ایمنی بدن می تواند آنها را از بین برد. گلبول های سفید خون به باکتری های مضر حمله می کنند و حتی اگر نشانه های عفونت در سر بیمار هم بوجود آمده باشد، سیستم ایمنی بدن میتواند از پس این باکتری ها بربیاید و عفونت را درمان کند. در یک سری از موقعیت ها که تعداد باکتری های مضر بسیار زیاد می شود، سیستم ایمنی بدن نمی تواند با همه ی این باکتری ها مبارزه کند و در این شرایط، استفاده از آنتی بیوتیک می تواند کمک زیادی به از بین بردن باکتری ها بکند. آنتی بیوتیک ها انواع مختلفی دارند. البته بیماران باید توجه کنند در صورتی که متخصص برای آنها آنتی بوتیک تجویز کند، باید این دارو را مصرف کنند و مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها یا استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها باعث پایداری بیشتر باکتری ها در سر می شود و در نتیجه، آنتی بیوتیک نمیتوانند در مقابل این باکتری ها عملکرد خوبی داشته باشد. اکثر متخصص ها قبل و بعد از کاشت مو برای بیمار خود آنتی بیوتیک تجویز می کنند. اثرات جانبی آنتی بیوتیک ها شامل درد در ناحیه شکم، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و غیره می شود.

>> مسکن

بعد از کاشت مو بیمار درد زیادی را احساس می کند؛ بویژه در سر خود. داورهای مسکن می توانند درد را کاهش بدهند و بخاطر همین متخصص در دوره ریکاوری از بیمار می خواهد که مسکن مصرف کند. مسکن می تواند سردرد، درد جراحت و یا هر نوع درد دیگری را بعد از کاشت مو کاهش بدهد. استخراج فولیکول ها و بخیه سر می تواند منشا سردردهای شدید در بعضی از بیماران باشد. مسکن ها انواع مختلفی دارند و متخصص با توجه به میزان درد و شرایط بیمار، مسکن خاصی را تجویز می کند. خرید مسکن ها بدون نسخه پرشک می تواند مشکلات بیشتری را برای بیمار فراهم کند؛ مثلا بعضی از مسکن ها باعث افزایش خونریزی در سر می شوند پس انتخاب نوع مسکن و دور مناسب را به متخصص بسپارید. در مواردی که داروی مسکن تجویز شده توسط متخصص نتواند درد بیمار را کاهش بدهد، ممکن است متخصص مسکن های قوی تری را برای بیمار تجویز کند.

>> ویتامین C

ویتامین C یکی از ویتامین های مخصوص موهاست که معمولا در بین داروهای تجویز شده برای بیمار وجود دارد. ویتامین C به رشد و تقویت موها کمک می کند زیرا ویتامین C می تواند جریان خون را در سر افزایش بدهد. ویتامین C میتواند به مویرگ ها کمک کند که خون بیشتری را به فولیکول ها برسانند و ویتامین C می تواند به تولید کلاژن هم کمک کند؛ کلاژن برای رشد موها اهمیت زیادی دارد. علاوه بر همه اینها، ویتامین C نقش مهمی در جذب آهن دارد که باعث حفظ سلامت موها می شود و این ویتامین می تواند تورم و قرمزی را هم در سر بیمار کاهش بدهد. ویتامین C را طبق دستور متخصص مصرف کنید. غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند شامل کیوی، پاپایا، آناناس، توت فرنگی، بلوبری، هندروانه، میوه و آبمیوه هایی مثل پرتقال و گریپ فروت، انبه و فلفل قرمز، بروکلی، لیمو، گوجه، نخود فرنگ،ی گیاه جعفری و میوه گواوا هستند.

>> ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل برای بیمارهای خانم تجویز می شود؛ مخصوصا خانم هایی که الگوی ریزش زنانه دارند. در الگوی ریزش زنانه،  فولیکول های مو در طول زمان کوچک و کوچک تر می شوند و هر چه فولیکول ها کوچکتر بشوند، سرغت رشد موها بسیار کاهش می یابد. خانم هایی که به دلیل الگوی ریزش زنانه خود اقدام به کاشت مو کرده اند، استفاده از ماینوکسدیل در توقف ریزش مو و رشد موها بعد از کاشت مو هم بسیار مفید است. ماینوکسیدیل محلولی است که میتوان از آن به صورت موضعی بر روی سر استفاده کرد. اثرات جانبی ماینوکسیدیل شامل احساس سرگیجه، خستگی، خواب آلودگی، تورم موقت، استفراغ، حالت تهوع، درد در ناحیه سینه ها و تغییراتی در رنگ، طول و میزان ضخامت موهای صورت یا بدن می شود.

>> فیتاستراید یا فین پشیا

فیناستراید، نام تجاری فین پشیا و پروپشیا است که از آن برای درمان الگوی طاسی مردانه (آلپوسی آندروژنیک) استفاده می شود. فیناستراید می تواند مقدار هورمون طبیعی "دی هیدروتستوسترون" را در بدن کاهش بدهد. کاهش دی هیدروتستوسترون در بدن می تواند رشد موها را بعد از کاشت مو افزایش بدهد واز ریزش موی سر جلوگیری کند. داروی فیناستراید برای بیماران مردی تجویز می شود که کاشات مو انجام داده اند. مصرف فیناستراید در خانم ها محدودیت دارد. برای اینکه از فیناستراید نتیجه بهتری بگیرید، باید آن را طبق دستور متخصص و به طور روزانه مصرف کنید. استفاده از فیناستراید برای رشد موها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. اگر نسبت به فیناستراید آلرژی دارید، حتما به پزشک خود اطلاع بدهید تا این دارو را برای شما تجویز نکند. واکنش های آلرژیک بدن به فیناستراید شامل مشکلات تنفسی، تورم در صورت، لبها، زبان یا گلو می شود. اثرات جانبی فیناستراید شامل تورم در دستها یا پاها، تورم یا التهاب سینه ها، سرگیجه، ضعف، سردرد، اختلالات و ضعف جنسی و غیره می شود. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.      

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

مطرح سوالات در رابطه با کاشت مو

مطرح سوالات در رابطه با کاشت مو

>> سوالات در رابطه با کاشت مو

کسانی که قصد کاشت مو دارند، به احتمال زیاد به دنبال اطلاعات خاصی در این زمینه هستند و معمولا با سوالاتی مواجه می شوند؛ در این مقاله سعی شده است به تعدادی از این سولات پاسخ داده بشود.   سوالات در رابطه با کاشت مو

1- درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

درصد موفقیت کاشت مو به فاکتورهایی مثل زنده ماندن گرافت ها، تعداد و کیفیت موهای کاشته شده و به تجربه و مهارت متخصص بستگی دارد؛ در صورتی که به این عوامل توجه کافی بشود، درصد موفقیت کاشت مو تقریبا 100 درصد است.

2- آیا کاندید خوبی برای کاشت مو هستید؟

یک سری فاکتورها هم در انتخاب شما به عنوان کاندید خوب تاثیر می گذارند؛ مثلا کیفیت موهای اهدایی در سرتان (یا به اصلاح بانک مو) و سلامت عومی بدنتان جزو فاکتورهای اصلی در انتخاب کاندید مناسب محسوب می شوند.   سوالات در رابطه با کاشت مو 

  اکثر مردهایی که درگیر الگوی طاسی مردانه هستند و یا کسانی که بخاطر یک تصادف و یا حادثه موهای سر خود را از دست داده اند، کاندیدهای مناسبی برای کشت مو به شمار می شوند. حتی کسانی که ریزش موی شدیدی دارند هم میتوانند برای کاشت مو اقدام کنند. زنها با کمک کاشت مو سعی می کند چهره خود را زیباتر نشان بدهند و نواقص خود را بپوشانند. در طول جلسه مشاوره کاشت مو، متخصصان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز موقعیت شما را به طور دقیق ارزیابی می کنند و در صورتی که شرایط لازم برای کاشت مو را داشته باشید، فرآیند کاشت موهای شما هم شروع می شود.

3- آیا موهای کاشته شده مثل موهای طبیعی بنظر می رسند؟

کاشت موی موفقیت آمیز، چهره ای کاملا طبیعی را برای شما فراهم می کند. از سلل 1950 تاکنون حوزه کاشت مو و تکنیک های آن پیشرفت های زیادی داشته است و موهای کاشته شده هم جلوه ای کاملا طبیعی دارند.

4- چرا بعد از کاشت مو سر بی حس می شود و تا چه مدت بی حسی آن برطرف می شود؟

بی حسی موقت سر به فرآیند برداشت گرافت ها در حین کاشت مو مربوط می شود و در ناحیه کف سر و اطراف آن بیمار احساس بی حسی و کرختی می کند. مکن است بعد از 3 ماه اثرات بی حسی کم کم برطرف بشود؛ اگرچه حدودا 18 ماه طول می کشد تا وضعیت سر دوباره مثل قبل بشود و اثرات بی حسی هم کاملا از بین بروند. اکثر بیماران به دلیل همین بی حسی در سرشان، دچار سردرد درد شدیدی می شوند و توانایی انجام فعالیت های روزانه خود را هم ندارند.

5- ایا سن فاکتور مهمی در کاشت مو است؟

سن، نقش کوچکی در کاشت مو بازی می کند. بسیاری از جراحی های موفقیت آمیز کاشت مو در مردان 60  الی 70 ساله و یا حتی سن های بیشتر هم انجام شده است. وضعیت افرادی که درگیر الگوی طاسی مردانه هستند هم با دقت بررسی می شود. متخصصان با تجربه می توانند الگوی ریزش موی بیمار را حتی از قبل پیش بینی کنند. به غیر از سن، سلامت فرد و وجود گرافت های اهدا کننده در سر، دو فاکتور بسیار مهم برای کاشت موی موفقیت آمیز محسوب می شوند.

6- آیا موهای کاشته شده به مراقبت های خاصی نیاز دارند؟

به محض اتمام کاشت مو، موهای جدید کاشته شده شما به هیچ مراقبت خاصی (بجز مراقبت های که متخصص به شما توصیه کرده است) نیاز ندارند. موهای جدید هم مثل موهای اهدا کننده هستند و به طور طبیعی رشد می کنند و درست مثل موهای طبیعی خودتان باید از آنها مراقبت کنید. به محض اینکه موهایتان رشد کردند، شما میتوانید این موها را اصلاح کنید، استایل خاصی به آنها بدید یا اینکه می توانید آن ها را رنگ کنید. البته متخصص یک سری داروها و محلول هایی را برای رشد بهتر موهایتان تجویز می کند که حتما از این داروها به طور منظم استفاده کنید.

7- ایا ماینوکسیدیل برای رشد موهای کاشته شده مفید است؟

نتایج استفاده از ماینوکسیدیل در هر بیماری با بیمار دیگر فرق می کد. ماینوکسیدیل در ابتدا به عنوان داروی کنترل فشار خون شناخته شده بود و نام تجاری آن هم روگائین است. بعدها سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از ماینوکسیدیل را برای درمان طاسی تایید کرده است. تحقیقات نشان می دهد که ماینوکسیدیل 10 درصد فقط برای بعضی از بیماران نتایج خوبی را به دنبال داشته است. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، ماینوکسیدیل در رشد موهای جدید قسمت بالا و کناره های سر نقش زیادی دارد ولی در رشد موهای جلوی سر نقشی نداشته است. بعضی از محققان در مورد خطرات استفاده طولانی مدت از ماینوکسیدیل به بیماران هشدار میدهند و معتقدند که میانوکسیدیل به طور مستقیم وارد جریان خون می شود. استفاده روزانه از ماینوکسیدیل به منظور رشد و نگه داری موها هم دغدغه دیگری محسوب می شود. البته الان ماینوکسیدیل 5 درصد هم در بازار موجود است که به مراتب نتایج بهتری را برای بیماران به دنبال دارد.

8- چه مدت بعد از کاشت مو می توانیم به فعایت های روزمره بپردازیم؟

کاشت مو یکی از جراحی های کوچک محسوب می شود و حداقل دو هفته بعد از کاشت مو، همه ی فعالیت های سخت باید کنار گذاشته بشوند و بیمار باید استراحت بیشتری داشته باشد. باندهایی که بعد از کاشت مو دور سر بیمار پیچیده می شوند، یک روز بعد از کاشت مو برداشته می شوند؛ موهای شما برای اولین بار در کلینیک شسته می شوند و سپس خشک می شوند.

9- آیا کاشت مو گران است؟

هزینه کاشت مو در هر کلینیکی متفاوت است و به وضیعت ناحیه طاس سر، به تعداد گرافت های مورد نیاز و به تکنیک هایی که برای برآوردن توقعات و نتایج دلخواه بیمار استفاده می شود بستگی دارد. شما فقط باید یک الی دو بار برای کاشت موهایتان اقدام کنید و هزینه پرداخت کنید؛ هزینه کاشت مو در جلسه مشاوره به شما گفته می شود.

10- منظور از مینی گرافت و واحدهای فولیکولی چیست؟

هدف نهایی کاشت مو، رشد موهایی کاملا طبیعی است. متخصص با استفاده از مینی گرافت ها و ماکروگرافت ها عمل کاشت مو را انجام می دهد. طراحی خط رویش موها، هنر خاصی محسوب می شود و مهارت های متخصص در رسیدن به نتایج دلخواه بیمار، نقش بسیار مهمی می تواند داشته باشد. مینی گراف ها نسبت به میکروگرافت ها، تعداد فولیکول های موی بیشتری را شامل می شوند و برای فرق سر و بالای سر که به موهای بیشتری نیاز است استفاده می شوند. مینی گرافت ها شامل فولیکول موهای زبرتری می شوند تا بتوانند در آینده موهای پرپشت تر و پرتری را برای بیمار فراهم کنند و در عین حال هم نتایج کاشت مو طبیعی به نظر برسد. واحدهای فولیکولی نسبت به واحدهای گرافت- فولیکولی خیلی کوچکتر هستند و معمولا شامل 2 الی 3 تار مو می شوند و در جلوی مو سر کاشته می شوند تا نتایج طبیعی تر به نظر برسد. گرافت های کوچکتر باعث پراکندگی فولیکول ها ها در نقاط طاس سر می شوند و برای نمای بهتر موهای کاشته شده کاربرد زیادی دارند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

عمر کاشت مو چقدر می باشد؟

عمر کاشت مو چقدر می باشد؟

>> عمر کاشت مو چقدر می باشد؟

کاشت مو، راه حلی برای مشکل ریزش موهای سر است که از قرن نوزدهم تا به امروز از آن استفاده می شود. بسیاری از افراد در مورد نتایج کاشت مو، دچار سو تفاهم می شوند و فکر می کنند که موهای جدیدی که بعد از کاشت روی سرشان رشد می کنند، واقعی نیستند و یا قرار است این موها هم به زودی بریزند.   عمر کاشت مو چقدر می باشد؟ 

  این فکرها اصلا درست نیست چون نتیجه کاشت مو برعکس این را ثابت می کند. شما فکر میکنید که عمر موهای کاشته شده چقدر می تواند باشد؟ آیا این موها دائمی هستند یا بعد از چند سال می ریزند؟

>> فرآیند کاشت مو

کاشت مو یعنی انتقال فولیکول های مو از پشت سر به بخش هایی که دچار ریزش شده اند. بخش هایی از سر که دارای فولیکول هستند و می توان از آنها برای کاشت مو استفاده کرد، به عنوان "بخش های اهدا کننده فولیکول" شناخته می شود و بخش هایی از سر که هیچ مویی در آنها یافت نمی شود "بخش های دریافت کننده" نامیده می شوند؛ 

  عمر کاشت مو چقدر می باشد؟  

 بنابراین موهایی که بعد از کاشت روی سر شما رشد می کنند، موهای جدیدی نیستند بلکه موهای خودتان هستند. این موهای کاشته شده هم تا آخر روی سر شما باقی می مانند ریرا فوایکول آنها از بخش هایی از سر شما گرفته می شود که از نظر ژنتیکی نسبت به ریزش مقاوم هستند و به سادگی نمی ریزند.

>> عمر موهای کاشته شده چقدر است؟

6 الی 9 ماه بعد از کاشت مو، بیشتر بیماران شاهد رشد 60 درصدی موهای خود هستند. ممکن است متخصص برای رشد سریع تر موها، مقداری دارو و محلول هم تجویز کند. وقتی در مورد عمر موهای کاشته شده صحبت می کنیم، باید به این نکته هم توجه کنیم که حدودا نصف بیماران به یک جلسه دیگر از کاشت مو هم نیاز دارند؛ البته جلسه دوم کاشت مو میتواند 10 سال بعد از اولین کاشت انجام بشود. بعضی از بیماران فکر می کنند که موهای کاشته شده به مراقبتی احتیاج ندارند و باید آنها را به حال خودشان رها کرد ولی این طرز فکر کاملا اشتباه است و در خیلی از بیماران همین بی توجهی وعدم رسیدگی به موهای کاشته شده باعث ریزش شدید تر موهایشان شده است؛ پس کاشت مو در بعضی از بیماران نمیتواند ماندگاری خوبی داشته باشد. جدا از عدم رسیدگی، فاکتورهای دیگری هم هستند که بر روی نتایج کلی کاشت مو تاثیر می گذارند مثل :

1- عدم مصرف داروهای تجویز شده توسط متخصص

بعضی از بیماران بعد از کاشت مو از داروهایی که متخصص برایشان تجویز کرده است استفاده نمی کنند. این داروها میتواند ماینوکسیدیل یا فیناستراید و یا سایر داروها باشد.

2- کم پشت شدن موها

موهای طبیعی خود بیمار هم ممکن است بعد از مدتی کم پشت تر بشوند و بخاطر همین حتی اگر موهای کاشته شده بتواند به خوبی نقاط طاس را بپوشاند، باز هم نقاط خالی در سر بیمار وجود دارد که نیاز به بررسی متخصص دارد.

3- سن بیمار

سن بالای بیمار باعث کاهش ضخامت ساقه موها می شود. برای مثال، موهای یک بیمار 70 ساله نارک تر از دوران 30 سالگی اش ست. حتی اگر تمام موهای کاشته شده در جلوی مو رشد کنند ولی ضخامت هر یک از این موها تغییر کند و نازک تز بشوند، نتیجه رضایت بخشی به دست نمی آید.

>> آیا نتایج کاشت مو به مهارت متخصص هم بستگی دارد؟

تکنیک های کاشت مو ارتقا یافته اند و تاثیر خوبی بر نتایج کاشت مو دارند. امروزه متخصص های با مهارت توانسته اند به 95 درصد موفقیت در کاشت مو برسند؛ یعنی تمام موهای کاشته شده در سر بیمار به طور طبیعی رشد کرده اند. البته نتایج کاشت مو از متخصصی به متخصص دیگر فرق کند. اگر می خواهید کاشت موی موفقی را تجربه کنید و طول عمر موهایتان هم زیاد باشد، حتما از قبل در مورد متخصص تحقیق کنید.

>> کاشت مو برای همه افراد موثر نیست

فرآیند کاشت مو برای همه افراد نمیتواند به یک اندازه تاثیر داشته باشد. مردها و زنهایی که ریزش موی شدیدی دارند و کسانی که فولیکول های موهایشان به مدت 2 الی 7 سال فعالیت خاصی نداشته است، شاهد نتایج ضعیف تری از کاشت مو هستند. اگر موهای شما به مدت چندین سال است که کم پشت هستند، نتایج ضعیفی از کاشت مو می گیرید؛ پس کاشت مو در بعضی از افراد واقعا تاثیر دارد ولی برای همه مثل یک معجزه عمل نمی کند. اگر در این شرایط اقدام به کاشت مو کنید، باید به فکر جلسات بعدی کاشت مو هم باشید.

>> عمر موهای کاشته شده در روش FUE

FUE یکی از روش های کاشت مو است که با استخراج فولیکول ها از نقاط اهدا کننده و کاشت موها در نقاط گیرنده همراه است. روش FUE یکی از روش های درمان ریزش مو محسوب می شود که نتایج آن در هر فردی متفاوت است. عمر موهای کاشته شده در روش FUE هم در هر بیماری واقعا متغیر است ولی از آنجایی که از فولیکول های پشت سر برای کاشت مو استفاده می شود، در اکثر بیماران نتایج ماندگاری را به دنبال دارد. کاشت مو با هر روشی که انجام بشود، یک سری محدودیت های خاصی دارد که در نتایج و عمر موهای کاشته شده تاثیر می گذارد.

 >> محدودیت های کاشت مو

1- موهای طبیعی سر بیمار همچنان دچار ریزش می شوند

کاشت مو نمی تواند از ریزش موهای فعلی شما جلوگیری کند. اگرچه موهای کاشته شده تا آخر روی سر شما باقی می مانند ولی به این معنی نیست که بقیه موها هم نباید دچار ریزش بشوند؛ پس بعد از کاشت مو هم حواستان به موهایتان باشد.

2- حجم موهای کاشته شده به ظرفیت بخش های اهدا کننده بستگی دارد

ظرفیت بخشهای اهدا کننده شما می تواند تعداد فولیکول هایی که باید در هنگام کاشت مو به نقاط طاس سر انتقال داد بشوند را تغیین کند؛ یعنی بخش های اهدا کننده بزرگ تر که تعداد موهای بیشتری هم دارند، گرافت های بیشتری را در اختیار متخصص قرار می دهند تا از آنها برای کاشت استفاده شود. اگر بخش اهدا کننده شما کم پشت باشد، نباید توقع داشته باشید که موهای کاشته شده شما بعد از رشد، پرپشت باشند.

3- ریسک ها و عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو شامل خونریزی و ایجاد عفونت می شود. زمانی که موهای کاشته شده شروع به رشد می کنند، بعضی از بیماران دچار التهاب یا عفونت فولیکولی می شوند که در اصطلاح به آن "فولیکولیت" گفته می شود. آنتی بیوتیک ها و کمپرس ها میتوانند باعث بهبود این مشکلات بشوند. در بعضی از موارد، احتمال ایجاد اسکار در بخش های مختلف سر وجود دارد

4- ریزش کامل موهای کاشته شده در دوره شوک

دوره شوک با ریزش موها همراه است ولی این ریزش دائمی نیست و فولیکول های محکم تر و سالم تری دوباره به جای آنها رشد می کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز