کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

اسکارهای ناشی از کاشت مو و کاشت مو در محل اسکار

>> اسکارهای ناشی از کاشت مو

منظور از اسکارهای ناشی از کاشت مو چیست ؟ مقاله امروز ” کلینیک پوست و مو رز” به اسکارهای ناشی از کاشت مواختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره میزان ماندگاری اسکارها در روش های مختلف کاشت مو و روش های پنهان سازی اسکارها اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.اسکارهای ناشی از کاشت مو یکی از مشکلات بیمارانی است که برای درمان طاسی سر خود از روش های متفاوت کاشت مو استفاده می کنند.

کاشت مو، تکنیک ها و روش های بسیار متفاوتی دارد و هر یک از این روش ها باعث ایجاد اسکارهای خاصی در روی سر بیمار می شود. البته مهارت و تجربه متخصص هم می تواند در کاهش میزان اسکارها تاثیر زیادی داشته باشد.

 

اسکارهای ناشی از کاشت مو

 

امروزه، روش های کاشت مو پیشرفت زیادی کرده است و عوارض آنها در مقایسه با گذشته، بسیار کمتر شده است. تکنیککاشت مو با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود؛ مانند الگوی ریزش موها، مقدار و کیفیت موهای اهدا کننده و ابعاد نقاط طاس.

>> روش های کاشت مو و بررسی اسکارهای ناشی از هر کدام از این روش ها

معمولا دو روش از کاشت مو در بین بیماران بیشتر از سایر روش ها استفاده می شود؛

  1. کاشت مو به روش FUE 
  2. کاشت مو به روش FUT

هر دو روش FUE و FUT، در طی ۳ الی ۶ ماه باعث رشد موهای جدید در بیمار می شوند. در ادامه هر یک از این روش ها را بررسی می کنیم:

کاشت مو

>> کاشت مو به روش FUE

در این فرآیند فولیکول های مو از پشت و اطراف سر ( نقاط اهدا کننده ) استخراج می شوند. جراح بوسیله پانچ کوچکی هر گرافت فولیکول مو را بصورت تکی جدا می کند. هر استخراج باعث بوجود آمدن اسکار کوچک دایره ای شکلی در روی سر می شود که قطر آن به اندازه ۱ میلی متر است.

تعداد این اسکارها بستگی به تعداد فولیکول های موی استخراج شده دارد. بعد از سپری شدن دوره ریکاوری بیمار، این اسکارها در روی سر بیمار تبدیل به نقاط ریز سفید رنگ می شود.

هر فولیکول شامل ۱ الی ۴ عدد تار مو است. تعداد مشخصی از تارهای موها با یکدیگر پیوند زده می شوند و در نقاط گیرنده پوست سر بیمار گذاشته می شوند و برای گذاشتن هر مو، برش کوچکی روی پوست سر ایجاد می شود.

این روش از کاشت مو ساعت ها طول می کشد. ممکن است هر ۲ ماه یا هر ۳ ماه، این فرآیند تکرار بشود تا بیمار به بهترین نتایج حاصل از کاشت مو برسد.

کاشت مو به روش FUE بصورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود. کاشت مو به روش FUE نیازی به بخیه ندارد و دوره ریکاوری بیمار هم معمولا کوتاه است.

 >> کاشت مو با روش FUT

این فرآیند به برداش نواری از موهای اهدا کننده نیاز دارد. موهای اهدا کننده معمولا در پشت سر قرار دارند. به محض اینکه نواری از موها جدا شود، پوست سر را بخیه می زنند. بخیه باعث می شود تا اسکار خطی روی پوست سر به جا بماند.

طول این اسکار در هر بیماری متفاوت است و بستگی به سایز نواری دارد که از روی سر استخراج می شود. در بعضی از موارد، ممکن است این اسکار از گوش سمت چپ تا گوش سمت راست بیمار را در بر بگیرد.

گرافت های فولیکول مو از نوار جدا می شوند و برای پیوند در نقاط گیرنده ی پوست سر آماده می شوند. برای هر تار مو، شکاف های کوچکی روی پوست سر ایجاد می شود.

در این فرآیند از بی حسی موضعی استفاده می شود و بصورت سرپایی انجام می شود. بخیه ها تقریبا بعد از ۱۰ روز کشیده می شوند. ممکن است کاشت مو با روش FUT، درد و تورم بیشتری نسبت به کاشت مو با روش FUE داشته باشد. نتایج حاصل ازکاشت مو به روش FUT در هر بیماری متفاوت است.

>> رفع اسکار در کاشت مو با روش FUT

فرآیندهای مختلفی برای کاهش سایز اسکار در کاشت مو با روش FUT وجود دارد. البته موفقیت این فرآیندها تضمین شده نیست و بعضی از اسکارها ممکن است همچنان روی سطح پوست بیمار باقی بمانند.

با افزایش سن، پوست سر شما بطور طبیعی از وسط خم می شود. این فرآیند طبیعی باعث پهن تر شدن طول اسکار یا نمایان شدن بیشتر سرکار در روی سر می شود.

گزینه ای دیگر برای رفع اسکار در روش FUT، پیوند فولیکول های مو به روش FUE است. میزان تاثیر این روش، بستگی به ضخامت اسکار هم دارد. بافت اسکار می تواند با مصرف دارو هم نازک بشود.

البته پوستی که دارای اسکار است، نمی تواند مثل یک پوست سالم از گرافت ها محافظت نماید. پزشک به شما خواهد گفت که آیا این فرآیند برای شما موثر واقع می شود یا خیر.

>> چگونه اسکارهای ناشی از کاشت مو را پنهان کنیم ؟

شاید پنهان کردن نقاطی از سر که دارای اسکار است برای شما سخت باشد ولی روش های زیادی برای مخفی کردن اسکار وجود دارد. بیمار می تواند موهایش را بلند کند تا نقاطی از سر که دارای اسکار است را به خوبی بپوشاند.

اسکار هم انواع مختلفی دارد؛ مثلا پوشاندن اسکارهایی که به شکل برآمده و برجسته روی سر ایجاد می شوند، از بقیه اسکارها سخت تر است. این اسکارها با گذشت زمان بزرگتر می شوند و ممکن است رشد آنها تا ماه ها و حتی تا سال ها ادامه پیدا کند. در واقع پوست بعضی از بیماران مستعد چنین اسکارهایی ست.

اگر قبل از کاشت مو، چنین اسکارهایی را روی پوست سرتان دارید، حتما به پزشک خود اطلاع بدهید. در ضمن، چند فرآیندهای پزشکی هم برای پوشاندن اسکارهای روی سرتان وجود دارد که لازم است با پزشک در این زمینه مشورت نمایید. در ادامه، چند مورد از این فرآیندها را با هم بررسی می کنیم:

>> لیزر فراکسل

لیزر می تواند به کاهش اسکارها کمک کند و گاهی اوقات از لیزر در ترکیب با روش های دیگر استفاده می شود. لیزر پوست آسیب دیده را مورد هدف خود قرار می دهد و باعث بهبود اسکارهای روی پوست می شود.

لیزر در غشای میانی پوست باعث تولید کلاژن می شود، قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد، باعث جوانسازی پوست می شود و ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. در واقع لیزر فراکسل کاربردهای زیادی دارد و رفع اسکار ناشی از کاشت مو تنها یکی از مزیت های آن به شمار می رود و نتایج آن در هر بیماری متفاوت است.

>> میکروپیگمنتیشن پوست سر

میکروپیگمنتیشن پوست سر با نام های تاتو پزشکی یا تاتوی موی پوست سر هم شناخته می شود. در این فرآیند که نتایج ماندگاری را بدنبال دارد، رنگدانه ها مستقیما روی پوست سر تزریق می شوند و باعث ضخیم تر نشان دادن موها می شوند. حتی بعضی از افراد از میکروپیگمنتیشن پوست سر بجای فرآیند کاشت مو استفاده می کنند.

فرآیند میکروپیگمنتیشن پوست سر اسکارهایی که با روش های FUE و FUT روی سر ایجاد می شود را رنگ می کند. البته ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا رد اسکارها بطور کامل برطرف بشود.

تعداد جلسات بستگی به سایز ناحیه ای دارد که باید رنگدانه تزریق بشود. معمولا رنگدانه با رنگ موهای بیمار مطابقت دارد. البته توجه داشته باشید که ممکن است موهای شما خاکستری و یا روشن تر هم بشود.

>> تریکوپیگمنتیشن 

تریکوپیگمنتیشن، شکل موقت میکروپیگمنتیشن پوست سر است. این فرآیند هم نتایج تقریبا ثابتی را بدنبال دارد. در تریکوپیگمنتیشن، رنگدانه در لایه بالایی غشای میانی پوست تزریق می شود. مدت ماندگاری تریکوپیگمنتیشن در هر بیمار متفاوت است و معمولا بین ۶ ماه تا ۳ سال ماندگاری دارد.

امیدواریم مقاله جامع “ اسکارهای ناشی از کاشت مو و کاشت مو در محل اسکار ” برای شما علاقه مندان گرامی مفید واقع گردیده باشد.

>> هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو در هر بیماری متفاوت است و بر اساس فولیکول های استخراج شده، تعداد تار موهای کاشته شده، زمان کاشت مو، تعداد جلسات مورد نیاز، روش و شرایط کاشت مو تعیین می شود.

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو، از قیمتکاشت مو خود مطلع شود. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید.

 

دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو

>> دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو

دلایل ریزش ابرو چیست و درمان آن با کاشت ابرو به چه صورت می باشد؟  مقاله امروز ” کلینیک پوست و مو رز به دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو اختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا در مورد علت های ریزش ابرو، روش های درمان و مزیت های کاشت ابرو اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

ابروها هم مانند موهای سر، می توانند کم پشت بشوند و یا دیگر رشد نکنند. دلایل مختلفی برای عدم رشد و یا ریزش ابروها وجود دارد که در این مقاله می خواهیم آن ها را بررسی کنیم.

 

دلایل ریزش ابرو

 

اگر یکی از ابروها یا هر دو ابروهای شما، کم پشت شده است، ممکن است بخاطر عفونت، بیماری های پوستی، تغییرات هورمونی و یا تغییرات سیستم ایمنی باشد. کمبود مواد مغذی، آسیب های فیزیکی و یا استرس روحی و روانی هم می تواند باعث ریزش ابروها بشود.

وقتی دلیل اصلی ریزش ابروها فهمیده بشود، پزشک کاشت ابرو برای شما بهترین درمان را پیدا می کند تا ریزش ابروهایتان متوقف بشود.

کاشت ابرو

>> علت ریزش ابرو :

>>> آلوپسی یا طاسی منطقه ای ابرو: طاسی منطقه ای یک بیماری خود ایمنی است. سیستم ایمنی بدن، به اشتباه بخش هایی از بدن را به عنوان دشمن خود شناسایی می کند و به آن حمله می کند. طاسی منطقه ای، فولیکول های مو را مورد هدف خود قرار می دهد و باعث کاهش یا توقف رشد موها و ابروها می شود.

>>> طاسی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  1. طاسی منطقه ای که باعث ایجاد نقاط خالی و بدون مو در روی سر و ابروها می شود.
  2. طاسی کامل که در آن تمام موها و ابروهای بیمار ریزش پیدا می کند.
  3. طاسی جلوی سر که باعث ایجاد اسکارهایی در جلوی سر همراه با کچلی و ریزش ابروها می شود.

وقتی بیماری طاسی توسط پزشک کاشت ابرو کنترل شود، موها و ابروها می توانند دوباره رشد کنند. بیماری طاسی حتی روی ناخن های دست و ناخن های پا هم تاثیر می گذارد.

>>> کمبود مواد مغذی: بدن انسان به مواد مغذی مثل منابع انرژی زا (کربوهیدرات، پروتئین و چربی ها) ، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. بعضی از این مواد غذایی باعث تقویت و رشد ابروها می شوند؛

بنابراین کمبود هر یک از این مواد باعث ریزش موها و ابروها می شود. کمبود ویتامین A و زینک می تواند باعث کاهش رشد بافت های سلولی بشود و همچنین مانع تولید چربی پوست شود.

سایر مواد مغذی که کمبود آنها باعث ریزش ابرو می شود عبارتند از:

  1. بیوتین ( ویتامین B7 )
  2. ویتامین C (که در تولید کلاژن نقش مهمی دارد)
  3. آهن
  4. ویتامین E، B12 و D
  5. سیستئین
  6. امگا ۳ اسیدهای چرب

>>> اگزما: اگزما، التهاب پوستی ست که باعث خارش، قرمزی و سوزش پوست می شود. اگزما توسط سیستم ایمنی بسیار حساس ایجاد می شود. فولیکول های مو در اعماق پوست وجود دارند و اگزما می تواند در رشد موها و ابروها تاثیر منفی بگذارد.

>>> پسوریازیس: پسوریازیس یک اختلال خودایمنی ست که سلول های پوستی به سرعت تکثیر می شوند و باعث می شود اسکارهایی قرمز، ضخیم و دردناک روی پوست شکل بگیرند و در نتیجه فولیکول های مو و ابرو مسدود می شوند و دیگر رشد نمی کنند.

>>> تیروئید: بیماری تیروئید یکی از دلایل شایع ریزش ابرو است. غده تیروئید هورمون هایی را تولید می کند که سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند. وقتی این غده، هورمونی را زیادتر یا کمتر از حالت طبیعی تولید کند، بدن شما تعادل خود را از دست می دهد و حتی وظایف نرمال خود را بدرستی انجام نمی دهد؛ عدم رشد موها و ابروها هم یکی از این فرآیندها محسوب می شود.

>>> استرس و اضطراب: استرس و اضطراب بیش از حد باعث تغییرات فیزیولوژیکی بدن می شود؛ مثلا اکسیژن کمتری به فولیکول های مو و ابرو می رسد و سطح هورمون های بدن بالا و پایین می رود و در نتیجه ابروها دچار ریزش می شوند.

>>> دوران حاملگی: دوران حاملگی باعث کاهش سطح هورمون ها و تغییرات فیزیولوژیکی بدن می شود. این تغییرات ممکن است چرخه ی رشد مو و ابرو را مختل کند و باعث ریزش ابروها هم بشود.

>>> افزایش سن: اکثر مردان و زنان از ۴۰ سالگی به بعد، شاهد کم پشتی و ریزش ابروهایشان هستند زیرا سطح هورمون استروژن در خانم ها و سطح هورمون تستوسترون در مردها با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد.

>>> شیمی درمانی: شیمی درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود. شیمی درمانی روی فولیکول های مو و ابرو هم تاثیر منفی می گذارد. وقتی بیماری تحت شیمی درمانی قرار می گیرد، ابروهای او دچار ریزش می شوند.

>> درمان ریزش ابرو 

هنگامی که شما و دکترتان دلیل ریزش ابروهایتان را فهمیدید، می توانید بهترین درمان را برای ریزش ابروهایتان انتخاب کنید. در ادامه در مورد روش های درمان ریزش ابرو توضیح می دهیم:

>> کاشت ابرو

یکی از بهترین راه های درمان ریزش ابرو، کاشت ابرو می باشد. کاشت ترمیمی ابروها شامل جدا کردن بخشی از پوست سر می شود که دارای موهای زیادی است؛ سپس فولیکول های مو در قسمت ابروها کاشته می شوند.

البته برای درمان ریزش ابرو، راه های دیگری هم وجود دارد مثل :

  1. استفاده از محلول ماینوکسیدیل
  2. روغن کرچک
  3. مصرف مکمل هایی مثل امگا ۳

آمارها نشان می دهد که اکثر بیماران از روش های بالا راضی نبوده اند زیرا این روش ها در طولانی مدت باعث رشد مجدد ابروها می شوند، در حالیکه بیماران برای رشد ابروهایشان خیلی عجله دارند. کاشت ابرو برای کسانی که به دنبال نتایج ماندگار هستند و از ریزش ابروهایشان خسته شده اند، راه حل بسیار مناسبی ست.

حتی بعضی از بیماران از روش های موقتی برای درمان ریزش ابرو استفاده می کنند مثل:

  1. میکروبلیدینگ
  2. تاتو ابروها
  3. هاشور ابروها

البته بیمار باید توجه داشته باشد که استفاده از این روش ها نتایج خوبی را برایشان به دنبال نخواهد داشت و حتی باعث ریزش بیشتر ابروها می شوند.

>> مزیت های کاشت ابرو :

چند مورد از مزیت های کاشت ابرو عبارت است از:

  1. کاشت ابرو باعث می شود تا ابروهای شما بطور طبیعی رشد کند
  2. نتایج حاصل از کاشت ابرو، کاملا طبیعی ست
  3. با کاشت ابرو میتوانید فرم ابروهایتان را در مقایسه با گذشته تغییر بدهید و به حالت دلخواه خود دربیاورید.

 

امیدواریم مقاله جامع ” دلایل ریزش ابرو و درمان آن با کاشت ابرو در کلینیک پوست و مو ” برای شما علاقه مندان گرامی مفید واقع گردیده باشد.

>> هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو بستگی به گرافت های مو ( تعداد تارهای موی پیوند زده شده ) ، مدل کاشت ابرو، ابزارها و دستگاه های کاشت ابرو و تجربه و مهارت متخصص دارد.

در ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز” کاشت ابروی شما بصورت کاملا طبیعی و بدون درد و خونریزی انجام می شود. در اینکلینیک پوست و مو هدف ما، رضایت شما مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو، با شماره۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس حاصل فرمایید.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس و تزریق بوتاکس در کلینیک پوست و مو

>> مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس چیست ؟ مقاله امروز ” کلینیک پوست و مو رز” به مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکساختصاص دارد. با ما همراه باشید تا در مورد مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

یکی از مواردی که بیماران زیادی برای انجام آن به کلینیک پوست و مو مراجعه می کنند، تزریق بوتاکس است. بعد از تزریق بوتاکس باید مراقبت هایی انجام شود تا از عوارض بعد از آن جلوگیری شود. با اینکه تزریق بوتاکس مزیت های زیادی دارد ولی با عدم رعایت نکات لازم، بیمار نمی تواند به نتیجه دلخواه خود برسد.

مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس

کارهایی که بیمار بعد از تزریق بوتاکس نباید انجام بدهید عبارتند از:

۱٫ فعالیت زیاد 

حداقل تا ۲۴ ساعت به خودتان استراحت بدهید تا مواد بوتاکسی که به صورتتان تزریق شده است، به خوبی در میان ماهیچه های زیر پوستتان نفوذ کند تا بتوانید شاهد بهترین نتایج باشید. فعالیت فیزیکی زیاد، مانع عملکرد درست بوتاکس می شود. 

۲٫ ضربه به محل تزریق شده

شاید بعد از تزریق بوتاکس، احساس خوبی نداشته باشید و بخواهید قسمت هایی که بوتاکس تزریق کرده اید را ماساژ بدهید و یا با دستانتان فشار بدهید ولی نباید این کارها را انجام بدهید. بعد از تزریق بوتاکس، پوست شما نیاز دارد تا ترمیم بشود و هر فشار و ضربه ای به نقاط تزریق شده، نتایج نامطلوبی را برای صورتتان به دنبال دارد.

۳٫ خوابیدن روی صورت

معمولا ۲ الی ۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس، پوست ترمیم می شود ولی بیمار نباید روی صورتش بخوابد. خوابیدن روی صورت، عوارض نامطلوبی را برای بیمار به دنبال خواهد داشت. 

۴٫ نوشیدن الکل

بعد ازتزریق بوتاکس، باید از نوشیدن الکل پرهیز کنید تا دچار عوارضی مثل کبودی صورت نشوید. حداقل چند روز قبل از بوتاکس و همچنین یک روز بعد از تزریق بوتاکس، نباید الکل مصرف کنید.

۵٫ مصرف داروهای رقیق کننده خون

بعد از تزریق بوتاکس، از مصرف هر نوع ماده ای که باعث رقیق شدن خون می شود، باید خودداری کنید. بهتر است در این مورد با دکترتان هم صحبت کنید تا دقیقا بفهمید که چه زمانی می توانید از این داروها استفاده کنید.

۶٫ لمس و ماساژ نقاط تزریق شده

علاوه بر اینکه نباید نقاط تزریق شده را ماساژ بدهید، حداقل تا ۶ ساعت بعد از تزریق بوتاکس هم نباید این نقاط را دست بزنید و لمس کنید. بعد از ۶ الی ۷ ساعت می توانید به آرامی صورتتان را با آب و صابون بشویید.  

۷٫ قرار گرفتن در معرض آفتاب و استفاده از استخر و سونا

تا زمانی که قرمزی و تورم صورتتان برطرف نشود، از قرار گرفتن در معرض آفتاب و همچنین استفاده از استخر و سونا خودداری کنید. هنگامی کهبوتاکس تزریق کرده اید، باید از صورتتان مواظبت کنید تا بتوانید شاهد بهترین نتایج باشید.

موارد زیر، سوال بسیاری از بیماران در مورد مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس است :

>> خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

بعد ازتزریق بوتاکس، بیمار باید حداقل ۴ ساعت صبر کند و در طول این مدت، نباید بخوابد و یا دراز بکشد. علاوه بر اینها، بیمار باید:

  1. هنگام خواب، سرش را بالاتر از قسمت های دیگر بدن قرار بدهد.
  2. از ورزش کردن خودداری کند.
  3. از یخ روی نقاط تزریق شده استفاده نکند.
  4. صورتش را دستکاری نکند.

بهترین کاری که شما بعد از تزریق بوتاکس میتوانید انجام بدهید، این است که در خانه استراحت کنید و صاف بنشینید.   

>> آرایش بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس، نکته ای که بیمار باید رعایت کند، این است که نباید به صورتش فشاری وارد کند. بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که بهتر است بیمار دو الی سه روز صبر کند تا از تورم صورت و کبودی آن کاسته شود و بعد از مواد آرایشی استفاده کند ولی در بسیاری از موارد بیمارانی بوده اند که روز بعد از تزریق بوتاکس، بدون هیچگونه فشاری به صورتشان از مواد آرایشی استفاده کرده اند و شاهد هیچگونه عوارض خاصی هم نبوده اند.

>> ورزش بعد از بوتاکس

معمولا عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس، بعد از ۲۴ ساعت و حداکثر تا ۴۸ ساعت از بین می روند. در طول این مدت، بیمار به استراحت بیشتری نیاز دارند و باید از انجام ورزش های سنگین هم خودداری کنند؛ مثلا ورزش ایروبیک باعث شدید سردرد می شود و تا چند روز باید از این ورزش خودداری کرد.

داروهایی که بیمار مصرف می کند هم باعث افزایش تعریق در هنگام ورزش می شود که در نهایت باعث جابجایی مواد بوتاکس به نقاط دیگری از صورت می شود.

برای اینکه مواد بوتاکس راحت تر به ماهیچه های هدف برسند، بیمار می تواند از ورزش های صورت استفاده کند. البته هنگام این ورزش های مفید، نباید صورت خود را لمس کنید. بیمار می تواند ناحیه ای که بوتاکس تزریق کرده است را برای پنج ثانیه منقبض کند و سپس رها کند؛ برای گرفتن نتایج بهتر می توانید روزانه چند بار این حرکات را تکرار کنید.  

>> شستن صورت بعد از بوتاکس

نکته ای که هنگام شستن صورت و همچنین در زمان استحمام اهمیت دارد، درجه حرارت مناسب آب است؛ اگر از آب گرم برای شستشوی صورت استفاده شود، تاثیر منفی و نامطلوبی را بر روی تزریق بوتاکس می گذارد. استحمام با آب گرم باعث می شود تا جریان خون به صورت افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث جابجایی و انتقال بوتاکس می شود. انتقال بوتاکس هم باعث بوجود آمدن نتایج غیرطبیعی در صورت می شود.

بیمار برای مراقبت بیشتر بعد ازتزریق بوتاکس نباید :

  1. از وان حمامی استفاده کند که با آب داغ پر شده است.
  2. از حمام بخار استفاده کند.
  3. صورتش را با آب گرم بشورد.
  4. برای شستشوی بهتر می توانید از نکات زیر استفاده کنید:
  5. از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.
  6. هنگام شستشو، به پوستتان استراحت بدهید و به آرامی مراحل شسشتشو را انجام بدهید.  

>> افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

انتقال یا جابجایی بوتاکس در اثر عدم رعایت نکات لازم بعد از تزریق بوتاکس یا تزریق نادرست پزشک، می تواند باعث افتادگی پلک چشم بشود. معمولا تزریق نادرست بوتاکس به پیشانی یا به میان دو چشم و سپس جابجایی بوتاکس در این نقاط، باعث بوجود آمدن عارضه افتادگی پلک می شود.

بیماران بخاطر رفع چین و چروک های پیشانی یا چروک گوشه چشم اقدام به تزریق بوتاکس می کنند. افتادگی ابروها هم ممکن است به دنبال افتادگی پلک بوجود بیاید. مهارت پزشک در تزریق درست بوتاکس و همچنین تزریق بوتاکس در قسمت عمیق بافت زیرین پوست می تواند از انتقال بوتاکس به سایر نقاط جلوگیری کند.

>> هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس بستگی به میزان بوتاکس تزریق شده در بدن بیمار دارد.  کلینیک تخصصی پوست و مو رز با پزشکانی مجرب و دستگاه های پیشرفته، خدمات تزریق بوتاکس را هم به مشتریان گرامی خود ارائه می دهد.

در این کلینیک پوست و مو هدف ما، رضایت شما مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس، با شماره۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس حاصل فرمایید. 

تزریق چربی بهترین درمان لاغری صورت

>> تزریق چربی بهترین درمان لاغری صورت

مقاله امروز ” کلینیک پوست و مو رز به بهترین درمان لاغری صورت یعنی “تزریق چربی” اختصاص دارد. اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری بدست بیاورید و لاغری صورت خود را به صورت طبیعی درمان کنید، با ما همراه باشید تا با عمل تزریق چربی و تاثیر آن در لاغری صورت بیشتر آشنا شوید.

چافی صورت برای خانم ها اهمیت زیادی دارد و البته درصد قابل توجهی از آقایان هم از مشکل لاغری صورت رنج می برند. راه های طبیعی زیادی برای چاقی صورت وجود دارد مثل افزایش نوشیدن آب و غیره ولی، این راهکارها تاثیر زیاد و قابل توجهی بر روی صورت نمی گذارند.

 

تزریق چربی بهترین درمان لاغری صورت

 

لاغری صورت ممکن است به دلیل افزایش سن، رژیم های سخت غذایی، سبک زندگی، مصرف دارو (مثل آسپرین و غیره) ، مصرف الکل، سیگار، قلیان و غیره بوجود بیاید. لاغری صورت باعث افتادگی گونه ها می شود و پوست هم به مرور شل می شود؛

در واقع در اثر عواملی که ذکر شد، حجم بافت های چربی صورت به مرور کاهش می یابد و همین باعث شل شدن و افتادگی صورت می شود.

تزریق چربی

>> تزریق چربی

تزریق چربی بهترین راه برای درمان لاغری صورت است زیرا چربی از بدن خود فرد گرفته می شود. چربی از جاهایی از بدن گرفته می شود که منبع خوبی ازچربی باشند مثل ران، شکم، باسن، بازوها و غیره.

البته عضوی که به عنوان اهدا کننده چربی انتخاب می شود، در هر فرد متفاوت است. چربی در نواحی مختلفی از صورت تزریق می شود مثل گونه ها، پلک بالایی چشم، زیر چشم، لبها، پیشانی، میان دو ابرو و چانه. تزریق چربی در گونه ها باعث پرتر نشان دادن صورت شما می شود.

البته چربی کاربردهای دیگری هم دارد مثلا برای چاقی دست ها و افزایش حجم سینه ها هم استفاده می شود. نتایج بعد از تزریق چربی شما را حیرت زده می کند، زیرا علاوه بر درمان لاغری صورت باعث رفع چین و چروک و انواع اسکار روی پوست صورتتان می شود. افرادی که دارای تناسب صورت نیستند، چانه کوچکتری نسبت به ساختار صورتشان دارند و صورت و چشمان گودرفته ای دارند، می توانند برای رفع این مشکلات، اقدام به تزریق چربی کنند.

>> نحوه تزریق چربی

جراح با استفاده از سرنگ چربی بدن شما را می گیرد و چون چربی با مقداری خون همراه است، آنها را از هم جدا می کند و چربی خالص را روی گونه ها و سایر قسمت های پوست صورت شما تزریق می کند. در هنگام تزریق چربی هیچ دردی را احساس نمی کنید زیرا پزشک از بیهوشی موضعی برای کاهش درد استفاده می کند.

>> مزایای تزریق چربی برای صورت

همانطور که می دانید، چربی از خود بدن بیمار گرفته می شود و سپس به نقاط مورد نظر تزریق می شود. بعد از تزریق چربی، این چربی های تزریق شده سازگاری زیادی با صورت دارند چون ساختار آنها شبیه به هم است و فقط محل قرار گیری آنها با یکدیگر متفاوت است.

برعکس تزریق ژل که با عوارض زیادی همراه است، مثل جابجایی ژل روی صورت و مصنوعی بودن حالت آن، تزریق چربی برای صورت ظاهری کاملا طبیعی و زیبا به ارمغان می آورد. عوارض تزریق چربی مثل قرمزی، کبودی و ورم کاملا موقتی هستند و سریع برطرف می شوند.

یکی از مزایای مفید تزریق چربی این است که اگر چربی ای باشد که از بدن برداشته می شود بیشتر از مقدار چربی مورد نیاز باشد، می توان این چربی اضافی را در فریزر نگه داری کرد و در دفعات بعدی هم از آن استفاده کرد.

در تزریق چربی امکان بروز حساسیت هم وجود ندارد چون چربی از خود بدن تامین می شود. در مواردی که چین و چروک صورت عمیق شده باشد و دیگر بوتاکس فایده ای نداشته باشد هم تزریق چربی بجز پر کردن صورت، تاثیرات ماندگاری را برای برطرف کردن چین و چروک صورت به دنبال دارد.

چربی نسبت به سایر فیلرها نتایج بهتری را بدنبال دارد. چربی تزریق شده در زیر پوست جا به جا نمی شود و در همان محل فیکس و ثابت می ماند. تزریق چربی در بیمارانی که سن زیادی دارند هم به راحتی انجام می شود.

>> تعداد دفعات مورد نیاز برای تزریق چربی

تعداد دفعات تزریق چربی کاملا بستگی به صورت و میزان لاغری آن دارد. معمولا می توان هر چند ماه چربی را تزریق کرد تا بیمار به نتایج ایده آل خود برسد ولی درصد زیادی از بیماران با یکبار تزریق چربی هم نتیجه خوبی می گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ با ” کلینیک تخصصی پوست و مو رز ارتباط برقرار نمایید.

تزریق چربی در دستها توسط دکتر تزریق چربی در کلینیک پوست و مو

تزریق چربی در دستها توسط دکتر تزریق چربی در کلینیک پوست و مو

>> تزریق چربی در دستها

روند تزریق چربی در دستها به چه صورت است ؟ مقاله امروز " کلینیک پوست و مو رز " به تزریق چربی در دستها اختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا در مورد نحوه استخراج چربی از بدن، مزیت ها، عوارض، مراقبت های قبل و بعد، تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی در دستها و سایر موارد اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

دستها هم مانند صورت با افزایش سن، تغییر زیادی می کنند. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن بسیار کم می شود و پوست دستها پر از چین و چروک و خطوط مختلف می شود و حتی پوست دست شل هم می شود؛

 

تزریق چربی در دستها

 

علاوه بر اینها، بافت چربی زیر پوست هم از بین می رود و رگ های دست برجسته تر از قبل نشان داده می شوند. بسیاری از بیماران برای تزریق چربی در دستهای خود به کلینیک پوست و مو مراجعه می کنند.

تزریق چربی در دستها به منظور جوانسازی دستها انجام می شود. چربی ای که در دستها تزریق می شود، از بدن خود بیمار گرفته می شود. تزریق چربی در اصطلاح " تزریق میکرو - لیپو " هم نامیده می شود.

 

تزریق چربی

 

>> نحوه استخراج چربی ها از بدن و استفاده از آنها در دستها

سلول های چربی با فرآیند لیپوساکشن از نقاط اهدا کننده چربی استخراج می شوند؛ نقاط اهدا کننده چربی معمولا شکم، ران و باسن هستند. برای استخراج از سوزن کوچک و سرنگ استفاده می شود.

سلول های چربی ضدعفونی می شوند و از سایر مایعات بدن جدا می شوند و با سوزن و سرنگ به نقاط مشخصی از دستها تزریق می شوند. درصد جذب دوباره چربی های تزریق شده در دستها بسیار بالاست و بخاطر همین متخصص، چربی بیشتری را روی دستها تزریق می کند.

معمولا مقداری از چربی استخراج شده، اضافه باقی می ماند و پزشک تزریق چربی می تواند برای رفع چین و چروک صورت بیمار و یا سایر موارد از این چربی ها استفاده کند.

>> چرا برای جوانسازی دستها از تزریق چربی استفاده می شود؟

تزریق چربی در دستها مزیت های زیادی را برای بیمار به دنبال دارد؛ مثلا:

  1. فیلرهای چربی از بدن خود بیمار گرفته می شوند و احتمال بروز واکنش آلرژیک در بدن بسیار کم است.
  2. نتایج حاصل از تزریق چربی در دستها، تا سالها ماندگاری دارد.
  3. تزریق چربی باعث می شود تا دستها بسیار نرم و لطیف بشوند و همچنان طبیعی بنظر برسند.
  4. این فرآیند می تواند همزمان با سایر فرآیندهای تزریق چربی مثل تزریق چربی برای رفع چین و چروک صورت هم انجام بشود.
  5. تزریق چربی در دستها نیازی به بخیه ندارد.
  6. دوره استراحت بیمار کوتاه است.
  7. نیازی به بیهوشی کامل هم ندارد.

>> اطلاعاتی که بیمار باید در مورد تزریق چربی در دستها بداند:

تزریق چربی در دستها در کلینیک و با بی حسی موضعی انجام می شود. فرآیند استخراج چربی از بدن معمولا بین 10 الی 15 دقیقه و تزریق چربی در دست، بین 5 الی 20 دقیقه طول می کشد و زمان دقیق آن به نقاطی بستگی دارد که چربی تزریق می شود.

در هفته های اول تزریق چربی، دستها حالتی غیر طبیغی دارند که با گذشت زمان، چربی اضافه توسط بدن جذب می شود و در نهایت دستها ظاهری کاملا طبیعی پیدا می کنند.

>> عوارض احتمالی تزریق چربی در دستها

هر فرآیندی ریسک های مخصوص به خود را دارد و انتخاب متخصصی با تجربه می تواند در کاهش این عوارض نقش بسزایی داشته باشد. بعد از تزریق چربی در دستها، واکنش آلرژیک به ندرت اتفاق می افتد زیرا از چربی بدن بیمار استفاده می شود و احتمال بروز واکنش آلرژیک در هنگام تزریق سایر فیلرها بسیار بالاست.

عوارض تزریق چربی در دستها عبارت است از:

  1. خونریزی از نقاطی که چربی تزریق شده است
  2. تورم و کبودی دستها
  3. التهاب و قرمزی در نقاطی از دست که چربی تزریق شده است

>> مراقبت های قبل از تزریق چربی در دستها

قبل از تزریق چربی در دستها، متخصص سوابق پزشکی بیمار را با دقت بررسی می کند. بیمار می تواند در مورد توقعات خود از نتایج تزریق چربی در دستهایش با متخصص صحبت کند و از عوارض احتمالی تزریق چربی در دستها به خوبی مطلع شود.

اگر:

  1. پزشکی داروی خاصی را برایتان تجویز کرده است و روزانه مصرف می کنید
  2. از داروهای بدون نسخه مثل آسپرین و ایبوپروفن استفاده می کنید
  3. از مکمل های گیاهی استفاده می کنید

حتما باید متخصص را در جریان بگذارید تا هنگام تزریق چربی در دستها و بعد از تزریق چربی دچار خونریزی غیر عادی و بیش از حد نشوید.

>> مراقبت های بعد از تزریق چربی در دستها

بعد از تزریق چربی در دستها، ممکن است متخصص مقداری یخ را در اختیار بیمار قرار بدهد تا تورم دستها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بیمار نباید به نقاطی از دست که چربی تزریق شده است، فشاری وارد کند.

ممکن است بیمار بعد از تزریق چربی در دستها شاهد عوارضی مثل تورم و قرمزی دستهایش باشد؛ این عوارض بعد از یک هفته برطرف می شوند.

بعضی از بیمارها برای اینکه به نتایج ایده آل خود برسند، لازم است دوباره اقدام به تزریق چربی کنند. 24 ساعت بعد ازتزریق چربی می توانید حمام بروید ولی تا 3 هفته نباید دستانتان را خیس کنید.

>> مقایسه نتایج حاصل از تزریق چربی و تزریق سایر فیلرها برای جوانسازی دستها

دو راه برای جوانسازی و افزایش حجم دستها وجود دارد:

تزریق چربی و تزریق فیلرها. از هر دو روش در کلینیک پوست و مو استفاده می شود ولی این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند. تزریق چربی باعث جوانسازی دائم و کامل دستها می شود و انگشتهای دست، بند انگشت ها و پشت دست را هم در بر می گیرد.

نتایج حاصل از تزریق چربی با دوام تر، طبیعی تر و زیباتر است. البته طی 2 الی 3 هفته بعد از تزریق چربی، دستها بیش از حد حجیم و قرمز بنظر می رسند و به مروز زمان، بطور کامل بهبود می یابند.

تزریق فیلرها هم باعث جوانسازی موقت دستها می شوند و معمولا یک سال بعد از تزریق فیلر، 20 درصد از فیلرها جذب می شوند و بیمار به تزریق مجدد فیلر نیاز پیدا می کند. میزان ماندگاری تزریق فیلر در دستها می تواند بالاتر برود، البته به شرطی که بیمار طی جلسات منظم اقدام به تزریق فیلر کند.

در مورد میزان جوانسازی فیلرها هم می توان گفت که تنها ناحیه پشت دست را می پوشاند و میزان افزایش حجم دستها و جوانسازی آنها هم بستگی به سن بیمار و تعداد سرنگ هایی دارد که فیلر با آن تزریق می شود.

>> تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی در دستها

تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی در دستها به تعداد سلول های زنده چربی در هنگام تزریق بستگی دارد. تزریق سلول های زنده چربی در دستها، میزان ماندگاری تزریق چربی را افزایش می دهد. معمولا تزریق چربی در طی 1 الی 3 جلسه انجام می شود. اگر وزن بیمار بعد از تزریق چربی ثابت بماند و تغییری نکند، روی نتایج حاصل از تزریق چربی هم تاثیر مثبتی می گذارد.

>> هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی بستگی به میزان چربی گرفته شده، محل تزریق و زمان لازم برای انجام این کار دارد.

کلینیک تخصصی پوست و مو رز" با پزشکانی مجرب و دستگاه های پیشرفته، خدمات تزریق چربی را هم به مشتریان گرامی خود ارائه می دهد.

در این کلینیک پوست و مو هدف ما، رضایت شما مشتریان عزیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق چربی، با شماره 02144067005 تماس حاصل فرمایید.