کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

چطور بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم؟

همه افراد نمی توانند با ریزش موی همیشگی در سر خود به راحتی کنار بیایند. شاید بعضی از آنها این موضوع را بپذیرند و مشکلی با آن نداشته باشند اما برای بسیاری از افراد، این یک چالش بزرگ به شمار می رود و از بین بردن این نگرانی، به یک دغدغه بزرگ برای آن ها تبدیل می شود و باعث می شود تا به سراغ روش های کاشت مو طبیعی بروند! چطور بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم؟برای ترمیم چهره افراد پس از ریزش مو، روش های زیادی وجود دارد اما هیچ روشی به اندازه کاشت مو، موثر و طبیعی به نظر نمی رسد. در گذشته تنها متد های بسیار اندکی برای پیوند مو وجود داشت و حق انتخاب چندانی برای افراد متقاضی به وجود نمی آمد اما امروزه روش های کاشت مو طبیعی، کاملا متنوع هستند و این موضوع دست افراد را برای انتخاب بهترین شیوه، باز می گذارد. ریزش مو دلایل بسیار زیادی دارد. عوامل ژنتیکی، بالا رفتن سن و همچنین استرس زیاد، بخشی از این عوامل محسوب می شوند. در افرادی که به بیماری آلوپسی آندروژنیک دچار می‌ شوند، یک آنزیم در هورمون تستوسترون، باعث سمی شدن و از بین رفتن فولیکول های مو می شود. فولیکول های نواحی پشت سر به طور معمول به این عارضه دچار نمی‌شوند. در نتیجه می‌توان از آن ها برای احیای مو در سایر نقاط سر استفاده کرد.

چطور بهترین روش کاشت مو را انتخاب کنیم؟روش های متداول کاشت مو در دنیا

بسیاری از متقاضیان کاشت مو، دوست دارند قبل از انجام این فرآیند، بهترین روش پیوند مو را شناسایی کنند. در این مطلب به مرور همه روش های کاشت مو طبیعی می پردازیم اما نباید از یاد برد که به طور کلی، بهترین روش پیوند مو می تواند در هر فرد متفاوت باشد. چرا که بهترین روش، اساسا متدی است که به نیاز های فرد و انتظارات او پاسخ بدهد.

کاشت مو به شیوه FUT

پیش از پایان قرن گذشته، این متد کاشت مو از محبوبیت زیادی برخوردار بود اما به مرور زمان، از این محبوبیت کاهش پیدا کرد. در این متد از کاشت مو، فولیکول ها به صورت یک نوار از پشت سر فرد برداشته می شوند و سپس در نقاط تعیین شده کاشته می شوند. باقی ماندن یک جای زخم بزرگ، یکی از مشکلات این متد به شمار می رود. همچنین ممکن است پس از انجام این فرآیند، فرد تا مدت ها دچار بی حسی در سر خود شود. این روش به طور کلی سریع تر و ارزان تر از روش های دیگر است اما به دلیل مشکلاتی که ایجاد می کند، دیگر یک روش مرسوم به شمار نمی رود.

کاشت مو به روش FUE

این روش نسبت به روش FUT طرفداران به مراتب بیشتری دارد. چرا که نتایج آن بهتر و عوارض جانبی آن، بسیار کم تر هستند. در این متد، گرافت های مو به صورت جداگانه استخراج می‌شوند. در نتیجه جای زخم کم تر و پنهان تری روی سر فرد باقی می ماند. این روش نتایجی بسیار طبیعی را نیز به دنبال دارد. البته زمان و هزینه آن بیشتر از روش FUT است اما نتایج حاصل از این متد، برای بیشتر افراد خوشایند تر به نظر می رسد.

کاشت مو به روش نیو گرافت

این روش از کاشت مو، به نوعی تکمیل کننده روش FUE محسوب می شود. در این روش از یک پانچ به قطر یک میلی متر برای برداشتن فولیکول ها استفاده می شود. با استفاده از این وسیله، جای زخمی بسیار کمی روی سر فرد باقی می ماند و این موضوع، اهمیت زیادی برای بسیاری از متقاضیان پیوند مو دارد. چرخش سریع و فوری پانچ در این روش، استخراج فولیکول ها را رقم می زند. این متد از کاشت مو، زمان بیشتری می‌ طلبد و طبیعتا هزینه بیشتری نسبت به برخی از روش های دیگر دارد. کیفیت گرافت ها در این متد معمولا به خوبی متد های سنتی تر نیست اما نحوه انجام کار، ساده تر و خوشایند تر به نظر می رسد.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش SUT به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و نسبت به متد های دیگر، دخالت دست چندانی در آن دیده نمی شود. با این روش، تراکم مو چند برابر بیشتر از روش های سنتی می شود و برداشت فولیکول ها نیز ساده تر خواهد شد. همچنین شانس سالم ماندن فولیکول ها در این روش نیز بیشتر است. باقی نماندن اسکار، یکی از مزیت های کاشت مو طبیعی با این متد است اما به طور کلی این متد به دستگاه خاصی نیاز دارد و بسیاری از پزشکان، تخصص چندانی در استفاده از چنین دستگاه هایی ندارند.

کاشت مو به روش PRP

در کاشت مو به شیوه پلاسمای غنی از پلاکت، ابتدا از فرد نمونه خون گرفته می شود و سپس پلاسمای غنی از پلاکت خون او، جدا شده و به سر او تزریق می شود. این کار موجب استحکام فولیکول ها می شود و واکنش آلرژیکی را از سوی بدن به دنبال ندارد. این روش بدون نیاز به جراحی صورت می گیرد اما در مواردی ممکن است آثار آن کمی زود از بین برود.

کاشت مو به شیوه DHI

در این متد که کاشت مو طبیعی به شیوه مستقیم نام دارد، فولیکول ها پس از استخراج به صورت مستقیم و بدون نیاز به باز شدن کانال، در سر فرد کاشته می شوند. این فعالیت به نوعی مکمل کاشت مو به شیوه FUT به شمار می رود. در ایران تنها کلینیک رز پیشگام استفاده از این شیوه برای کاشت مو شده است. در این فرایند، انتخاب عمق و زاویه پیوند مو برای پزشک ساده تر خواهد شد. برای شناسایی بهترین روش کاشت مو، راهکار هایی وجود دارد که می توانند در این زمینه برای شما مفید باشند.
  1. الگوی ریزش مو های خود را شناسایی کنید. این موضوع برای انتخاب بهترین متد کاشت مو طبیعی برای شما مفید خواهد بود.
  2. حتما با پزشک متخصص و ماهر پیوند مو در این زمینه مشورت کنید. این پزشک با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد، می تواند در این انتخاب به شما کمک کند.
  3. از افرادی که متد های خاص کاشت مو را برای خودشان انتخاب کرده اند، درباره این تجربه سوال کنید. البته از یاد نبرید که عملکرد هر متد، در هر فرد متفاوت است اما به طور کلی تجربه های مشترکی نیز وجود دارد.
  4. درباره متد های مختلف پیوند مو تحقیق کنید و ویژگی ها و عوارض ناشی از هر متد را به خوبی شناسایی کنید.

بهترین روش کاشت مو، کدام است؟

در حقیقت بهترین روش کاشت مو، متدی است که بیشترین سازگاری را با شرایط شما داشته باشد. در واقع منظور از بهترین روش پیوند مو، متدی است که بهترین نتیجه را برای مو های شما به همراه بیاورد. در نتیجه روشی که برای یک فرد دیگر با شرایط متفاوت، مناسب به نظر می رسد، ممکن است برای شما چندان ایده آل نباشد. اینکه چقدر از موی خود را از دست داده اید، وضعیت بانک مو شما به چه صورت است، قصد دارید برای کاشت مو چقدر هزینه کنید، چه زمانی برای انجام این کار در اختیار دارید و اینکه کیفیت پوست سر شما در چه وضعیتی قرار دارد، سوال های مهمی هستند که پاسخ دادن به هر کدام از آن ها با توجه به وضعیت شما، در انتخاب بهترین روش کاشت مو موثر خواهد بود.

اهمیت انتخاب بهترین روش کاشت مو

اگر از خودتان می پرسد که چرا باید بهترین متد را برای کاشت مو طبیعی انتخاب کنید، بهتر است کمی عقب تر برگردید و از خودتان سوال کنید که اصلا چرا قصد دارید پیوند مو را روی سر خود انجام بدهید؟ اگر می خواهید با این فرآیند صاحب موهایی جذاب و پرپشت شوید، حتما باید بهترین متد و در واقع مناسب ترین متد از کاشت مو را برای خود در نظر بگیرید. این کار شانس رسیدن شما به بهترین نتیجه ممکن را به شدت افزایش خواهد داد و ریسک های احتمالی را به حداقل خواهد رساند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.