کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

عقب تر رفتن خط رویش مو و جلوگیری از آن

عقب تر رفتن خط رویش مو و جلوگیری از آن

عقب تر رفتن خط رویش مو

وقتی سن فرد بالا می رود، عقب تر رفتن خط رویش مو یک اتفاق طبیعی برای او به نظر می رسد. این اتفاق در مردان، معمولا بین 17 تا 29 سالگی آغاز می شود و پس از آن، به شکل جدی تری ادامه پیدا می کند. وقتی خط رویش مو در سر شما کاملا عقب می رود، معمولا روند نازک شدن مو ها متوقف می شود اما در مواردی این احتمال وجود دارد که حتی پس از عقب رفتن خط رویش، نازک شدن تار های مو و از دست رفتن کیفیت آن ها همچنان ادامه پیدا کند. در این صورت، فرد به طرف طاسی سوق داده خواهد شد. عقب تر رفتن خط رویش موبعضی از افراد، ریزش شدید مو را خیلی دیر تجربه می کنند اما در این بین، غالبا خط رویش مو عقب می رود و موجب می شود که آن ها قادر به انتخاب مدل موی مورد علاقه خود نباشند. وقتی عقب تر رفتن خط رویش مو آغاز شود، روش های زیادی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. این اتفاق، معمولا نتیجه ترکیب عوامل ژنتیکی با بالا رفتن سن است. تراپی ها، روش های درمانی و همچنین راهکار های خانگی، ممکن است همچنان برای داشتن موهایی سالم و متراکم به شما کمک کنند. این روش ها شاید به طور کلی نتوانند با عقب رفتن خط رویش مو مقابله کنند و جلوی آن را بگیرند اما می توانند تاثیرات آن را به حداقل برسانند و سرعت این اتفاق را نیز کاهش بدهند. این استراتژی ها هم برای حفظ سلامت مو و هم برای داشتن مو هایی جذاب و زیبا مفید خواهند بود.

عقب تر رفتن خط رویش موعوامل موثر بر عقب رفتن خط رویش مو

استفاده از حرارت زیاد ابزاری مثل سشوار و اتوی مو، یکی از دلایل ریزش مو و عقب رفتن خط رویش در سر به شمار می رود. در بعضی از مدل های مو، افراد مو های سر خود را بیش از حد می کشند و به آن ها فشار زیادی وارد می کنند. این یکی دیگر از دلایل موثر بر عقب تر رفتن خط رویش مو محسوب می شود. استفاده دائمی از رنگ ها و لوسیون های شیمیایی، رژیم غذایی نامناسب و همچنین مصرف دائمی دخانیات، عوامل دیگری هستند که در نهایت عقب تر رفتن خط رویش مو را رقم می زنند.

راهکار های مقابله با عقب تر رفتن خط رویش مو

با استفاده از بعضی راهکار ها، می توان با عقب رفتن خط رویش مو مقابله کرد و همچنان از مو هایی زیبا و متراکم برخوردار بود.

1- انتخاب رژیم غذایی سالم

استفاده از غذاهایی که غنی از آنتی اکسیدان ها هستند، برای جلوگیری از عقب تر رفتن خط رویش مو بسیار موثر به نظر می رسند. یکی از اولین ویژگی های آنتی اکسیدان ها، جنگیدن با استرس زیاد است. استرس زیاد، موجب از دست رفتن کیفیت مو و سرعت گرفتن پیری می شود. مصرف خوراکی هایی مثل بلوبری، اسفناج و گردو برای حفظ سلامت مو بسیار مفید ارزیابی می شود. همچنین افرادی که از ویتامین های خانواده E استفاده می کنند و مصرف روی و آهن را جدی می گیرند، دیرتر از دیگران با عقب رفتن خط رویش مو روبرو خواهند شد. برای مقابله با عقب تر رفتن خط رویش مو و کمک به رشد مجدد مو ها، باید مصرف پروتئین را نیز جدی بگیرید. چرا که فولیکول های مو از جنس پروتئین هستند. مصرف بیوتین در این مورد برای شما بسیار موثر خواهد بود. همچنین سبزیجات تازه و دانه های روغنی نیز باید در برنامه غذایی هفتگی شما قرار بگیرند.

2- مصرف دارو های مورد نیاز

ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که معمولا توسط پزشکان برای کمک به تقویت مو در افراد استفاده می شوند. استفاده از این دارو، برای جلوگیری از عقب تر رفتن خط رویش مو مفید به نظر می رسد. همچنین بعضی از افراد، از داروی فیناستراید نیز برای مو های خود استفاده می کنند. یکی از دلایل اصلی ریزش مو و عقب رفتن خط رویش مو، بر هم خوردن تعادل هورمونی در بدن است. این دارو، هورمون ها را به تعادل می رساند و به رشد مجدد مو در سر فرد کمک می کند. مصرف این دارو ها، برای بعضی از افراد مفید و موثر است اما برای همه، نتیجه بخش نخواهد بود. به طور کلی بهتر است پیش از مصرف هر دارویی، با پزشک خود مشورت کنید و از عوارض جانبی آن دارو نیز کاملا اطلاع داشته باشید.

3- محلول های گیاهی

استفاده از محصولات گیاهی، برای سلامت مو ها و کمک به پر پشت شدن آن ها و همچنین جلوگیری از عقب تر رفتن خط رویش مو، کمک کننده خواهد بود. انگور فرنگی، جنسینگ و آلوئه ورا، سه محصول گیاهی مهمی هستند که برای حفظ و ارتقا کیفیت مو ها، باید مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از این محصولات به شیوه های مختلف، نقش مهمی در تقویت و استحکام مو های شما خواهد داشت. بعضی از افراد این محصولات را با هم مخلوط می کنند تا یک ترکیب ایده آل و قدرتمند برای مو های خود داشته باشند و به کمک رشد مجدد مو، عقب رفتن خط رویش مو را به تاخیر بیاندازند.

4- کاشت مو

برای به وجود آوردن یک شکل ظاهری مطلوب و جذاب در سر خود، هیچ روشی موثر تر از کاشت مو به شمار نمی رود. کاشت مو فقط برای افرادی نیست که دچار طاسی کامل شده اند. حتی افرادی که خط رویش مو در آن ها بیش از حد عقب رفته و زیبایی ظاهری این افراد را تحت تاثیر قرار داده، کاشت مو قدرتمندترین شیوه محسوب می شود.

5- انتخاب شامپوی مناسب

بعضی از شامپو ها به دلیل دارا بودن ترکیب های شیمیایی، برای فولیکول های مو مضر هستند و موجب ضعف آن ها می شوند. در نتیجه گاهی عوض کردن شامپو و انتخاب یک محصول مناسب و ایده آل، قدم ساده ای است که موجب کند شدن سرعت عقب رفتن خط رویش مو می شود.

6- لیزر درمانی

این روش هم برای مردان و هم برای زنان موثر به نظر می رسد. لیزر در شرایط درست و استاندارد، باعث رشد بیشتر مو ها می شود و فاز آناژن یا همان فاز اصلی و فعال رشد مو را برای فولیکول ها آغاز می کند. لیزر یکی از روش های موثر برای استحکام بخشیدن به فولیکول ها و تقویت آن ها محسوب می شود.

7- روغن های اساسی

برخی از روغن ها، برای کمک به رشد مجدد مو ها و جلوگیری از ریزش مو ها بسیار مفید هستند. روغن رزماری، روغن نعناع، اسطوخودوس و همچنین روغن نارگیل، می توانند کیفیت مو ها را افزایش بدهند و از عقب رفتن سریع خط رویش مو در میانسالی جلوگیری کنند.

8- ماساژ سر

این موضوع شاید ساده به نظر برسد اما مفید تر از آن چیزی است که در نگاه اول تصور می شود. ماساژ سر سرعت گردش خون را افزایش می دهد و این موضوع برای رسیدن مواد مغذی به فولیکول ها بسیار موثر خواهد بود. ماساژ سر به مدت حداقل 4 دقیقه در هر روز، نقش مهمی در جلوگیری از عقب تر رفتن خط رویش مو خواهد داشت.

9- پایین آوردن سطح اضطراب

تا زمانی که اضطراب و استرس خود را کنترل نکنید، ریزش مو همواره در کمین شما خواهد بود. در نتیجه اگر برای کیفیت مو های خود اهمیت زیادی قائل هستید و قصد دارید با عقب تر رفتن خط رویش مو در سر خود مقابله کنید، حتما به کمک فعالیت های ورزشی مناسب، سطح استرس و اضطراب خود را کاهش دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.