کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کلینیک پوست و مو رز

کلینیک رز ارائه دهنده خدمات : کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس ||| www.rozclinic.com

کاشت مو یا پروتز مو کدام بهتر است؟

کاشت مو یا پروتز مو کدام بهتر است؟

کاشت مو یا پروتز مو کدام بهتر است؟

افرادی که دچار ریزش مو می باشند به هر نحوی خواستار جلوگیری از ایجاد طاسی سر می باشند. برخی از این افراد به کاشت مو روی آورده و عده ای نیز به دنبال پرپشتی موها به وسیله پروتز مو می باشند؛ اما در حقیقت کدام یک از این روش ها بر دیگری برتری داشته و برای از بین بردن طاسی سر مفیدتر می باشد؟ در این مقاله اطلاعات جامعی درباره تفاوت های بین پیوند مو و موی مصنوعی ارائه شده است تا با بررسی آنها بتوانید بهترین روش درمانی -زیبایی مناسب خود را یافت نمایید.

کاشت مو یا پروتز مو کدام بهتر است؟پروتز مو یا موی مصنوعی چیست؟

پروتز مو یا موی مصنوعی در واقع نوعی کلاه گیس بوده که شباهت زیادی به موهای طبیعی انسان دارد. این موها از موهای طبیعی اشخاص دیگر گرفته شده و به سر متصل می شود. نکته قابل توجه درباره این نوع پروتز این است که برای پوست سر مضر نبوده و مانع تنفس پوست نمی شود. برای ساخت و تولید پروتز مو گاهی از شبیه ترین الیاف به موهای انسان بهره گرفته شده و گاهی نیز به صورت مستقیم از موهای طبیعی انسان ها استفاده می شود. کارخانه های تولید پروتز مو ابتدا انواع موها و پوست های مختلف سر را بررسی کرده و سپس متناسب با هر یک از انواع جنس سر و نوع مو، موی مصنوعی مناسب را تولید می نمایند. مدت استفاده از موی مصنوعی محدود بوده و نمی توان مادام العمر از آن استفاده نمود اما اگر این مدت محدود را در نظر گرفته و از قرارگیری طولانی مدت آنها بر سر خود جلوگیری نمایید، می توانید همانند موهای طبیعی خود با پروتز مو وارد دریا و استخر شده و از لحظات خود لذت ببرید. این محصولات قادر به ارائه خدمات به مدت 4 تا 5 ماه و حداکثر تا 1 سال می باشند البته این زمان در بین افراد مختلف متفاوت است و وابسته به نحوه نگهداری شخص از پروتز موها می باشد. این محصول زیبایی تنها برای 1 سال پاسخگوی نیازهای مصرف کننده بوده و پس از این مدت باید تعویض شود. اگرچه موی مصنوعی روشی راحت بوده که می تواند در زیبایی انسان تاثیر گذار باشد اما راه حلی کوتاه مدت است به همین خاطر برای کسب مدت زمان طولانی تر، نیاز به روشی با ماندگاری بیشتر خواهید داشت. کاشت مو یا پروتز مو کدام بهتر است؟می توان از کاشت مو به عنوان روشی با ماندگاری دائمی نام برد. در این تکنیک، مو از قسمت های پشتی سر گرفته شده و در نواحی مورد نیاز کاشته خواهد شد. موهای کاشته همانند موهای طبیعی انسان رشد خواهند کرد. اما کدام یک از این روش ها بهتر است؟ برای اینکه کدام روش پاسخگوی نیازهای شما می باشد در ابتدا باید تفاوت های مابین این دو تکنیک را دانسته و سپس روش برتر را انتخاب نمایید.

تفاوت های مابین کاشت مو و پروتز مو چیست؟

در ساخت پروتز مو اگرچه از موهایی مشابه موهای انسان استفاده شده و با انجام این روش هیچ گونه خطری جان انسان را تهدید نمی کند اما در عین حال باید توجه داشته باشید که موهای استفاده شده موهای طبیعی شخص نبوده و نتایج نهایی نیز دائمی نمی باشند. اولین و مهمترین نکته درباره کاشت مو این است که نتایج حاصله قابل رشد و اصلاح می باشند در نتیجه پس از انجام این درمان زیبایی موهایی پرپشت خواهید داشت. البته ذکر این نکته نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که میزان پرپشتی موها ارتباط مستقیمی با تعداد فولیکول های کاشته شده و تعداد کانال های باز شده دارد. انجام پیوند مو تنها طی 1 روز انجام می شود اما آثار و نتایج آن ممکن است تا 6 ماه پدیدار نشوند. این تاخیر در بروز نتایج می تواند ناشی از ریزش موها و یا سایر روندهای پس از درمان باشد. این مدت زمان باعث می شود تا رشد موها مراحل خود را به خوبی طی کند.

کدام یک از این روش ها موجب بروز نتایج طبیعی تری خواهند شد؟

هنگامی که اعمال و نصب پروتز مو توسط فرد متخصصی انجام پذیرد، می تواند نتایج طبیعی به وجود آورد زیرا وی با توجه به ساختار مو و جمجه شما بهترین نوع پروتز مو را انتخاب می نماید بنابراین استفاده از موی مصنوعی می تواند نتایجی مشابه با موهای طبیعی ایجاد کند. این درحالی است که زمانی که از کاشت مو استفاده می نمایید در واقع موهای کاشته شده به موهای اصلی و طبیعی شما تبدیل خواهند شد بنابراین تمامی فولیکول های از دست رفته باز می یابند. از این رو می توان نتیجه گرفت که پیوند مو نسبت به پروتز مو نتایج طبیعی تری به ارمغان خواهد آورد.

کدام یک خطرناک تر است؟

در هنگام چسباندن پروتز مو به سر از چسب های مخصوصی استفاده می شود که به سلامت پوست و موی انسان آسیبی وارد نمی کند، بنابراین اگر مواد استفاده شده برای ساخت این چسب از مواد مرغوب باشند پوست شما برای طولانی مدت از آسیب به دور خواهد ماند. اگر این محصول برای شما شخصی سازی شده باشد، موی مصنوعی بسیار شبیه به موهای خود فرد خواهد بود به همین خاطر به راحتی می توانید از آن در استخر و سونا نیز بهره ببرید. اما اگر عکس این مورد اتفاق بیفتد یعنی از مواد نامرغوب در تهیه این محصول استفاده شود می تواند موجب بروز مشکلات پوستی مانند تعریق بیش از حد شود. پیوند مو درمانی است که در صورت انجام در مرکزی معتبر می تواند نتایج شگفت انگیزی به بار آورد. اگرچه ممکن است به دلیل نفوذ در لایه های عمیق پوست، این تکنیک کمی خطرناک به نظر برسد اما در واقع با اعمال صحیح تکنیک ها روش بسیار کم خطری خواهد بود. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشری محققان به تکنیک های نوینی در این زمینه دست یافته اند که طی آنها خطرات احتمالی موجود نیز تا حد زیادی کاهش یابد.

مقایسه هزینه ناشی از پیوند مو و موی مصنوعی؟

بسیاری از افراد به هنگام انجام درمان های زیبایی برای هزینه نهایی اهمیت خاصی قائل می شوند تا جایی که این عامل می تواند تا حدودی تعیین کننده انتخاب روش مورد نظر آنها باشد. طبیعی است که اگر کاشت مو و پروتز را بر اساس هزینه با یکدیگر مقایسه کنیم، پروتز مو هزینه کمتری برای مراجعه کننده در بر خواهد داشت؛ اما این هزینه بسته به مواردی نظیر کیفیت موهای مصنوعی، مواد استفاده شده در تهیه آنها و مراقبت های لازم برای ماندگاری بیشتر این محصول متغیر است. با این وجود متقاضی کاشت مو به دلیل دائمی بودن نتایج و حساس بودن روش مورد نظر هزینه بیشتری برای این تکنیک پرداخت خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که در صورت رضایت مراجعه کننده از پروتز مورد نظر و ترمیم آن، باید مجددا هزینه ای برای خرید موی جدید پرداخت نماید و این هزینه بر خلاف کاشت مو دوره ای خواهد بود. در نهایت کاشت مو بهتر است یا پروتز مو؟ با توجه به موارد ذکر شده و مقایسه های انجام شده باید دریافته باشید که پیوند مو نسبت به پروتز مو دارای مزایای بهتر و با ارزش تری است. نتایج حاصل از کاشت مو طبیعی تر بوده و دائمی می باشند در حالی که نتایج پروتز ظاهری مصنوعی تر ایجاد خواهند کرد. علاوه بر این عوارض جانبی کمتر از دیگر برتری های پیوند مو می باشد. بنابر دلایل ذکر شده توصیه می شود برای پرپشتی بیشتر موها و بازگرداندن ظاهر طبیعی موهای خود از کاشت مو بهره ببرید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.